|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / VP1S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
VP1S
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Vstupní praxe pro 1. stupeň ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
23
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
61 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se seznámí s prostředím prvního stupně základní školy. Pozoruje edukační realitu a získává základní vhled do profese učitele. Utváří si přehled o návaznosti mezi MŠ, prvním stupněm ZŠ a druhým stupněm ZŠ. Vstupní pedagogická praxe se stává pro studenta utvrzením správného výběru studia.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast (100%)
- založení deníku a portfolia (struktura deníku bude vysvětlena pedagogem VŠ)
- soupis legislativních norem jako součást portfolia
- závěrečná reflexe z návštěv, zamyšlení se nad pozitivy a negativy dnešní školy
|
Obsah
|
1. Bezpečnost žáků v ZŠ, bezpečnosti práce.
2. Hygienické normy v ZŠ.
3. Ochrana osobních údajů.
4. Etika profese učitele.
5. Uvedení studentů do pedagogické praxe v podobě návštěv MŠ, prvního stupně ZŠ a druhého stupně ZŠ.
6. Společná reflexe viděného a prožitého, sdílení zapsaných myšlenek
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
12
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
11
|
Celkem
|
43
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní představy o fungování základní školy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pozorovat dění ve třídě |
vyhledat v odborné literatuře a legislativě potřebné opory pro pochopení fungování prvního stupně ZŠ |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat rozdíly v nastavení chodu MŠ, prvního stupně a druhého stupně |
uvést legislativní požadavky v oblasti bezpečnosti žáků, bezpečnosti práce, hygieny a ochrany osobních údajů |
charakterizovat etické aspekty osobnosti učitele |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
popsat zkušenosti s výukou na prvním stupni ZŠ |
zaznamenávat otázky a problémy, se kterými se student při praxi setkal |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
|
|
|
|