|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / XPN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
XPN
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Průběžná náslechová praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
65 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V průběhu náslechové praxe na různých typech MŠ studenti se seznámí s různými možnostmi naplňování RVP PV. V daném zařízení budou pozorovat průběh pedagogického procesu,dle situace a svých osobních dispozic se budou pokoušet navázat komunikaci s dětmi Tématem následných diskusích bude analýza pozorovaného a prožitého.
|
Požadavky na studenta
|
- 100% účast
- aktivní účast na praxi ve vybraných mateřských školách
- zapojení se do shrnující závěrečné diskuse (kolokvium), analýza pozorovaného a prožitého
- založení pedagogického deníku pro záznamy z MŠ
- hospitační protokol z jedné návštěvy MŠ (studenti se na jednotlivých pracovištích střídají, záznam pořizuje vždy jen jeden z nich)
- reflexe z návštěv MŠ
- esej na téma Já a profese předškolního pedagoga
Požadavky KS
- natočení krátkého videa (max. 10 min) zachycující jeho pracoviště a vlastní práci s dětmi
- sebereflexe vyplývající z této zkušenosti
- hospitace u kolegy na svém nebo jiném pracovišti, předložení hospitačního záznamu, reflexe z hospitace
- aktivní se zapojení do úvodní rozpravy i shrnující závěrečné diskuse (kolokvium) , prezentace svého pracoviště
|
Obsah
|
1. Náslechy ve vybraných MŠ
2. Pozorování průběhu pedagogického procesu
3. Analýza pozorovaných jevů
4. Závěrečná rozprava
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Milan Podpera, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PaedDr. Ivana Bečvářová, PhD. (100%),
PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (100%),
Mgr. Milan Podpera, Ph.D. (100%),
Mgr. Pavla Soukupová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
4
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student je motivován seznámit se s prostředím MŠ, je komunikativní, dokáže navázat kontakt s dětmi |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat pojetí pedagoga jako reflektivního praktika |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
charakterizovat navštívená pracoviště (popíše věcné podmínky, životosprávu, psychosociální podmínky, organizaci, personální a pedagogické zajištění atd.) |
na základě zkušeností pobytu v mateřských školách zaujmout postoj k různým podobám edukačního procesu, svůj postoj dokázat vysvětlit a argumentovat |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Diskuse, |
|
|
|
|