|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / XPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
XPS
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Souvislá praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Praxe
3
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
52 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Souvislá praxe prověřuje a posiluje studentovu připravenost vyrovnat se s nároky praxe, uplatnit a ověřit si všechny dosud nabyté znalosti a dovednosti, reflektovat jejich úroveň.
|
Požadavky na studenta
|
- 100% účast
- dle způsobu vybraného pracoviště vypracované plán vzdělávací nabídky doplněné provozními poznámkami a denními přípravami
- autoevaluace svého působení v daném zařízení
- prezentace zkušeností z praxe v kolokviu (které je otevřeno studentům nižších ročníkům)
Požadavky KS (pracující v MŠ)
- aktivní účast v úvodním a závěrečném kolokviu
- vypracované přípravy vzdělávací nabídky dle příslušného pracoviště
- videonahrávka zpracovávající ucelenou vzdělávací nabídku
- reflexe videonahrávky dle zvolených kritérií
|
Obsah
|
1. Příprava, realizace a evaluace edukačního procesu v MŠ, realizace integrovaných celků dle příslušného ŠVP a TVP
2. Zpracování zkušeností do portfolia
3. Závěrečná sebereflexe
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://portal.zcu.cz/portal/studium/courseware/kpg/xps
https://portal.zcu.cz/portal/studium/courseware
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Smolíková, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze : Výzkumný ústav pedagogický, 2005. ISBN 80-87000-01-3.
-
Základní:
MŠMT. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 2018.
-
Základní:
SVOBODOVÁ Eva. Vzdělávání v mateřské škole:Školní a třídní vzdělávací program.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.
-
Doporučená:
Jančaříková, Kateřina. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Josef Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-95-4.
-
Doporučená:
Lišková, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3.
-
Doporučená:
Nádvorníková, Hana. Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2011. ISBN 978-80-86307-87-9.
-
Doporučená:
Svobodová, Eva; Švejdová, Hana. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Vyd. 1. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2011. ISBN 978-80-86307-88-6.
-
Doporučená:
Svobodová, Eva. Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2007. ISBN 80-86307-39-5.
-
Doporučená:
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1.
-
Doporučená:
Hazuková, Helena. Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2011. ISBN 978-80-87553-30-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
4
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
90
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Celkem
|
134
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit principy osobnostně orientovaného modelu předškolní výchovy |
charakterizovat potřeby předškolního dítěte |
charakterizovat pojetí pedagoga jako reflektivního praktika |
vysvětlit možnosti využití RVP PV při pedagogické práci |
charakterizovat proces tvorby a obsah TVP |
popsat strukturu ŠVP , zásady a principy jeho tvorby |
vysvětlit principy plánování integrovaného bloku |
charakterizovat důležitost pedagogické evaluace |
popsat běžně používané techniky evaluace vzdělávacího procesu a jeho aktérů |
popsat možnosti rozvoje prosociálního chování dětí předškolního věku |
charakterizovat proces individualizace ve vzdělávání |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
na základě zkušeností pobytu v mateřských školách zaujmout postoj k různým podobám edukačního procesu, svůj postoj dokázat vysvětlit a argumentovat |
analyzovat podmínky předškolního vzdělávání |
analyzovat cíle, metody a formy předškolního vzdělávání |
formulovat vzdělávací cíle |
písemně reflektovat úroveň svých pedagogických a didaktických kompetencí |
v diskusi věcně kriticky posuzovat průběh edukačního procesu, zdůvodnit postup své práce, rozlišit zdařilé i méně zdařilé momenty |
aplikovat prostředky hodnocení předškolního dítěte |
pracovat s cíli RVP PV, využít je při plánování a evaluaci, konkretizovat je pro danou skupinu dětí |
používat principy a techniky efektivní komunikace v komunikaci s dětmi |
užívat prostředky k utváření dobrého sociálního klimatu ve třídě |
realizovat základní administrativu, která je součástí práce učitelky na MŠ (zápis do třídní knihy, docházka) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat ŠVP dané školy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
užívat škálu hodnotících prostředků pro předškolní věk |
naplánovat vzdělávací nabídku formou integrovaného bloku dle ŠVP dané školy |
realizovat vzdělávací nabídku s ohledem na naplnění principu integrace obsahu |
uplatňovat multidisiplinární naukové znalosti i praktické dovednosti |
ovládat základní didaktické postupy a nedirektivní prostředky pro získání pozornosti |
užívat prostředky k utváření dobrého sociálního klimatu ve třídě |
zvládat s dopomocí základní administrativu, která je součástí práce učitelky MŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Demonstrace dovedností, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|