|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9SPVA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9SPVA
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Sociálně psychologický výcvik
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
15
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 73
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
12 / -
|
0 / 72
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/CSPVA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výcviku je zvýšení sociálně-psychologické kompetence, prohloubení sociálních dovedností a rozvoj osobnosti. Obsah: Praktický výcvik je zaměřen na sociální percepci a komunikaci ve formě verbální a nonverbální, na kooperační formy interakce, práci v týmu, asertivní dovednosti, základní pravidla dialogu, prohloubení sebepoznání a poznání druhých, techniky navozující uvolnění a volnou expresi.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na výcviku a zpracování písemné sebereflexe.
|
Obsah
|
1. Vymezení sociálně psychologického výcviku a jeho význam v současné době. 2. Historický vývoj sociálně psychologického výcviku. 3. Podmínky efektivní realizace sociálně psychologického výcviku - cíle, metody, pravidla efektivního výcviku. 4. Výcvik rozvoje intrapersonálních dovedností: hlubší poznání vlastních osobnostních vlastností. 5. Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: sociální perepce. 6. Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: verbální komunikace. 7.Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: neverbální komunikace. 8.Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: řešení a předcházení poruchám komunikace. 9. Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: transakční analýzy. 10. Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: asertivního chování. 11. Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: předcházení a řešení mezilidkých konfliktů. 12. Výcvik rozvoje interpersonálních dovedností: vedení sociálních skupin. 13. Evaluace výuky- závěrečná reflexe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik : srovnání systémů. Praha : ISV nakladatelství, 1999. ISBN 80-85866-40-4.
-
Doporučená:
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
-
Doporučená:
SEDLÁK, J. Metody aktivního sociálního učení : Určeno pro posl. fak. filozof. a pro postgraduální stud. absolventů. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik II.. Praha, UK 1988, 1999.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik. Praha: SPN, 1982..
-
Doporučená:
GILLERNOVÁ, I. a kol. Sociální dovednosti pro učitele. SPN Praha, 1987.
-
Doporučená:
Knoblauch, Jörg; Wöltje, Holger. Time management : jak lépe plánovat a řídit svůj čas. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1440-X.
-
Doporučená:
VALENTA, J. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Praha ; Agentura Strom, 2000. ISBN 80-86106-08-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|