|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / DISE1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
DISE1
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Diplomový seminář 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Ověřit studentovu schopnost samostatně tvůrčím způsobem zpracovat odborné téma.
|
Požadavky na studenta
|
Pravidelné konzultace s vedoucím diplomové práce.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je ověřit studentovu schopnost samostatně tvůrčím způsobem zpracovat odborné téma.
Student získá základní znalosti a dovednosti, které jsou nutné k přípravě a realizaci diplomové práce (dále jen DP). Osvojí si dovednost pracovat s odbornou literaturou, prokáže schopnost připravit výzkumný záměr. Student navrhne projekt své DP, který obsahuje:
1) motivaci k volbě tématu DP
2) cíl práce, s jakým cílem bude téma zpracováno v teoretické event. praktické části práce
3) časový harmonogram prací, tj. rozpis prací s termíny, které se autor zavazuje dodržet
4) odkaz na teoretická východiska vybraného tématu DP (filozofická, pedagogická, psychologická)
5) přehledové studie, závěry z analogických výzkumů (využít databází UK ZČU)
6) formulaci výzkumné otázky, tvrzení (předpokladů) event. výzkumných hypotéz
7) design výzkumu (kvalitativní, kvantitativní, smíšený)
8) charakteristiku zkoumaného vzorku
9) popis metod sběru dat (alespoň dvě metody)
10) metody, které budou použity při vyhodnocení výsledků výzkumu, tj. při ověřování pravdivosti stanovených hypotéz (tvrzení, předpokladů), mohou být kvalitativní (obsahově kategoriální analýza, konkrétní kódovací procedury) či kvantitativní (matematicko-statistické postupy, obvykle t-test, korelace, chí-kvadrát apod.)
11) interpretace výsledků, diskuze výsledků s ohledem na současné zahraniční a české publikace
12) předpokládaný přínos DP, event. doporučení pro pedagogickou praxi
13) seznam odborné literatury
Diplomová práce je výstupním projektem magisterského studijního programu, je nutnou podmínkou pro vykonání státní závěrečné zkoušky v příslušném studijním oboru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Doporučená:
Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
-
Doporučená:
Rooney, Bryan J. Methods in psychological research. 2019. ISBN 978-1-5063-8493-1.
-
Doporučená:
Glogar, A. Metodický manuál pro vypracování bakalářské a diplomové práce. 3. vydání.. Zlín, Univerzita T. Bati, 2004. ISBN 80-7318-161-1.
-
Doporučená:
Filka, J. Metodika tvorby diplomové práce. Brno, Knihař, 2002.
-
Doporučená:
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Doporučená:
Martin Kovařík. Metody statistické analýzy. Zlín: Univerzita TB ve Zlíně, 2011.
-
Doporučená:
Willig, Carla. The Sage handbook of qualitative research in psychology. 2017. ISBN 978-1-4739-2521-2.
-
Doporučená:
Ferjenčík, Ján; Bakalář, Petr. Úvod do metodologie psychologického výzkumu : jak zkoumat lidskou duši. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.
-
Doporučená:
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-921-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
160
|
Celkem
|
160
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v práci s odbornou literaturou. Základní znalosti a dovednosti v problematice empirického výzkumu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni připravit si projekt své DP, tj. vymezit pojmy charakterizované v teoretické části a sestavit metodologii výzkumu v praktické části DP |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|