|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / IAV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
IAV
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Interakční výcvik
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je záměrný a systematický rozvoj osobnostně-sociálních dovedností jedince, jež jsou potřebné pro plnohodné navazování a udržování sociálních interakcí ve skupině.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na výuce a písemná reflexe z absolvovaveného kurzu.
|
Obsah
|
1. Význam interakčního výcviku pro vytváření skupiny.
2. Obavy a očekávání.
3. Pravidla bezpečného prostředí a efektivní spolupráce ve výcvikové skupině.
4. Seznamovací techniky.
5. Techniky typu Ice-breakings a Warm-ups.
6. Kooperativní techniky v místnosti.
7. Kooperativní techniky v přírodě.
8. Komunikace ve skupině.
9. Význam reflexí při práci se skupinou.
10. - 13. Outdoorový projekt.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PhDr. Jana Miňhová, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Aneta Boháčová, Ph.D. (100%),
PhDr. Božena Jiřincová (100%),
Mgr. Jana Kočí (100%),
Mgr. Kateřina Kubíková, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Jana Miňhová, CSc. (100%),
PhDr. Mgr. Michal Svoboda, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. et al. Aplikovaná sociální psychologie III (Sociálně psychologický výcvik). Praha, 2001. ISBN 80-247-0180-4.
-
Základní:
KOLAŘÍK, M. Interakční psychologický výcvik. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1388-4.
-
Základní:
KOLAŘÍK, M. Interakční psychologický výcvik pro praxi. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4450-6.
-
Základní:
HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0534-0.
-
Doporučená:
Výrost, Jozef; Slaměník, Ivan. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Definovat klíčové pojmy z psychologie osobnosti a sociální psychologie. |
Charakterizovat osobnost z pohledu současných koncepcí sociálně psychologického přístupu. |
Popsat sociální skupinu, uvést klasifikaci sociálních skupin. |
Objasnit principy skupinových procesů (skupinové dynamiky). |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Zhodnotit podle různých kritérií současné koncepce sociálně psychologického pojetí osobnosti. |
Rozlišit povahu jednání jedince v sociální skupině (dominance-submisivita, extraverze-introverze atd.). |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vymezit interakční výcvik jako jeden z programu sociálně psychologického výcviku. |
Popsat znaky psychosociálního interakčního výcviku. |
Charakterizovat jednotlivá témata interakčního výcviku. |
Popsat možnosti využití technik interakčního výcviku ve strategiích pozitivního ovlivňování školní třídy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Uvést možosti využití psychosociálního interakčního výcviku v pedagogické praxi. |
Reflektovat skupinové dění po absolvování technik výcvikového programu. |
Reflektovat vlastní chování po absolvování technik výcvikového programu. |
Implementovat získané zkušenosti ze skupinového dění ve výcvikovém programu do osobního a profesního života. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|