|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / KODO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
KODO
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Komunikativní dovednosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
3 / 25
|
2 / 5
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Rozvinutí dovedností efektivního jednání na základě praktických cvičení v komunikativních dovednostech.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na výcviku
|
Obsah
|
1. Význam dovedností efektivního jednání.
2. Sociální percepce.
3. - 4. Cvičení v neverbální komunikaci.
5. Raport, zrcadlení a vedení.
6. Proces verbální komunikace.
7. Prezentační dovednosti.
8. - 9. Teorie a praxe transakční analýzy a asertivity.
10. - 11. Praktický nácvik technik.
12. - 13. Analýza videozáznamu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Caponni, Věra; Novák, Tomáš. Asertivně do života. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7169-082-1.
-
Doporučená:
Harvey, Christine. Jak vystupovat na veřejnosti a získávat důvěru posluchačů. 1. vydání. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-69-1.
-
Doporučená:
Mareš, Jiří. Komunikace ve škole. Brno : Masarykova univerzita, Centrum pro další vzdělávání učitelů, 1995. ISBN 80-210-1070-3.
-
Doporučená:
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2.
-
Doporučená:
Křivohlavý,J. Tajemství úspěšného jednání. Grada Praha, 1995.
-
Doporučená:
Lewis, David. Tajná řeč těla. Praha : Victoria Publ. a East Publ., 1998. ISBN 80-85605-49-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
36
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalosti z psychologie osobnosti a sociální psychologie. |
Získané způsobilosti |
Student analyzuje proces komunikace, vysvětlí příčiny komunikačních chyb, vystoupí s projevem před skupinou, ovládá techniky asertivní komunikace, analyzuje modelové situace a sám připraví modelové situace využitelné pro trénink ostatních účastníků výcviku. |
Vyučovací metody |
- Diskuse
- Demonstrace dovedností
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Demonstrace dovedností při cvičení
- Autoevaluace
|
|
|
|