|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / POPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
POPS
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Pozitivní psychologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
30 / -
|
0 / -
|
2 / 2
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti pozitivní psychologie jako jedné z aplikovaných psychologických disciplín podporující psychické zdraví. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k teoriím posilování pozitivního vnímání sebe sama a okolních skutečností. Součástí předmětu je introspektivní analýza vlastního vnímání životních událostí.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování projektu pozitivního přístupu k vlastnímu životu.
Zpracování seminárního úkolu výzkumného charakteru se zaměřením na psychologické charakteristiky (osobnostní vlastnosti, postoje, způsoby reagování apod.) pozitivně laděných lidí z různých populačních skupin, které student dobře zná (přátelé, příbuzní).
Výše uvedené úkoly prezentovat na semináři.
Zápočtový test ze základních znalostí pozitivní psychologie.
|
Obsah
|
1.Pozitivní psychologie historický a filozofický kontext
2.Pojetí osobní pohody a štěstí
3.Pozitivní emocionalita a pozitivita
4.Optimální prožívání flow
5.Pozitivní myšlení
6.Pozitivní individuální vlastnosti a rysy osobnosti
7.Pozitivní mezilidské vztahy
8.Pozitivně fungující společenství a instituce
9.Pojetí smysluplnosti a věda o štěstí
10.Pozitivní klinická a poradenská psychologie
11.Pozitivní edukace
12.Evaluace výuky, shrnutí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Křivohlavý, Jaro, 1925-. Pozitivní psychologie / Jaro Křivohlavý. Praha : Portál, 2010, 2010. ISBN 978-80-7367-726-8.
-
Základní:
Slezáčková, Alena, 1972-. Průvodce pozitivní psychologií : nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace / Alena Slezáčková. Praha : Grada, 2012, 2012. ISBN 978-80-247-3507-8.
-
Doporučená:
Seligman, Martin E. P., 1942-. Naučený optimismus : jak změnit své myšlení a život / Martin E.P. Seligman ; [z anglického originálu . přeložila Adéla Bartlová]. Praha : Dobrovský, 2013, 2013. ISBN 978-80-7306-534-8.
-
Doporučená:
Křivohlavý, Jaro, 1925-. Psychologie pocitů štěstí : současný stav poznání / Jaro Křivohlavý. Praha : Grada, 2013, 2013. ISBN 978-80-247-4436-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Celkem
|
85
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v psychologii |
- vysvětlit základní pojmy z obecné psychologie a psychologie osobnosti,
- charakterizovat strukturu osobnosti. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- vysvětlit pojetí osobní pohody, pozitivní emocionality a pozitivního myšlení
|
- objasnit stav optimálního prožívání flow
|
- vyjmenovat pozitivní individuální vlastnosti a rysy osobnosti
|
- charakterizovat pozitivní mezilidské vztahy |
- popsat pojetí pozitivní edukace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- provést introspektivní analýzu některých svých životních událostí z hlediska poznatků pozitivní psychologie (s důrazem na jejich aplikaci) |
- vypracovat projekt pozitivního přístupu k vlastnímu životu |
- zpracovat seminární úkol výzkumného charakteru se zaměřením na psychologické charakteristiky (osobnostní vlastnosti, postoje, způsoby reagování apod.) pozitivně laděných lidí z různých populačních skupin, které student dobře zná (přátelé, příbuzní)
|
- prezentovat výsledky svého průzkumu na semináři |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|