|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / PSYP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
PSYP1
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Psychologie 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
25 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/PSYP1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako teoretický. Řeší problematiku definování základních pojmů psychologie. Cílem předmětu je orientace v oblasti obecné psychologie, psychopatologie, v problematice psychologie osobnosti.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast v hodinách
zápočtový test z probrané látky
|
Obsah
|
Úvod do studia psychologie.
Předmět, cíl a význam studia psychologie pro práci porodní asistentky. Metody nejčastěji používané v psychologii.
Užití psychologické terminologie v praxi
Psychické procesy a stavy (senzorické procesy, vnímání, paměť, představivost, myšlení, řeč, pozornost).
Emočně volní procesy (city, vůle).
Základy psychologie osobnosti
Determinanty vývoje osobnosti ( biologické, sociální).
Struktura osobnosti (charakter, temperament, schopnosti, seberegulační vlastnosti).
Stavy vyvolané náročnými životními situacemi (stres, frustrace, deprivace, konflikt)
Osobnost porodní asistentky ( základní předpoklady úspěšné činnosti).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
ŘÍČAN, P. Psychologie : příručka pro studenty. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-923-2:.
-
Doporučená:
Říčan, Pavel. Psychologie osobnosti. Vyd. 5., rozš., V Grada Publishing 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1174-4.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
Doporučená:
BERAN, J., TUMPACHOVÁ, N., CHALOUPKOVÁ, L. Základy lékařské psychologie pro lékařské studium ve zdravotnictví. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0463-9.
-
Doporučená:
Nakonečný, Milan. Základy psychologie. Vyd. 1. Praha : Academia, 1998. ISBN 80-200-0689-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Celkem
|
44
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Orientace v základní terminologii obecné psychologie na úrovni střední školy.
|
Získané způsobilosti |
Studenti/ky jsou schopni:
vymezit psychologii jako vědu,
znát základní psychologické směry, metody a obory,
vysvětlit základní dimenze obecné psychologie,
definovat psychické procesy a stavy, jejich poruchy,
objasnit základy psychologie osobnosti a determinaci jejího vývoje,
zhodnotit strukturu osobnosti, vymezit psychopatologie osobnosti,
analyzovat osobnost pacienta, hledat vhodný přístup k němu,
analyzovat a vyhodnotit své osobnostní kladné a záporné stránky,
aplikovat znalosti do oblasti porodní asistence.
|
Vyučovací metody |
- Přednáška s aktivizací
- Přednáška s diskusí
- Výuka podporovaná multimédii
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|