|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / PSYPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
PSYPR
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Psychologie práce
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
7 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAO/PSYPR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základní problematikou psychologie práce a organizace, s determinantami pracovní činnosti, s koncepcí organizace, s otázkami psychologické diagnostiky ve vztahu k pracovnímu výkonu a pracovní zátěži.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminární práce a prezentace výsledků na semináři, zkouška kombinovaná
|
Obsah
|
1. Psychologie práce a organizace a její historické proměny.
2. Člověk a práce. Pracovní činnost člověka a její determinanty.
3. Metody psychologie práce. Psychologická profesiografie.
4. Psychologický rozbor pracovního výkonu. Kritéria pracovní efektivnosti
5. Pracovní zátěž a stres.
6. Podmínky pracovního prostředí a jejich rozbor z psychologického hlediska.
7. Bezpečnost a ochrana zdraví pracovníků.
8. Kategorizace prací - hodnocení zdravotních rizik z hlediska psychologie práce.
9. Člověk a organizace. Koncepce organizace, organizační pozice a role.
10.Organizační kultura.
11.Lidské zdroje a jejich řízení. Základní otázky personální psychologie.
12.Klíčové kompetence a jejich rozvoj. Předpoklady profesionálního rozvoje pracovníka.
13.Psychologické aspekty řízení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Tepper, B. Manažerské znalosti a dovednosti. Praha, Grada, 1996.
-
Doporučená:
Tyson, S. Organizační chování.. Praha, Grada, 1997.
-
Doporučená:
Bělohlávek, František. Organizační chování : jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. 1. vyd. Olomouc : Rubico, 1996. ISBN 80-85839-09-1.
-
Doporučená:
Kohoutek, R., Štěpaník, J. Psychologie práce a řízení.. Praha, 2000.
-
Doporučená:
Psychologie práce pro manažery a personalisty.. Praha, 2007.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
109
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- orientovat se v problematice základních psychologických disciplín: obecná psychologie, psychologie osobnosti, sociální psychologie. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- vytvořit referát a vystupovat před skupinou, |
- aplikovat základní psychologické termíny na konkrétní situace v praxi. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- popsat aspekty pracovního výkonu,
|
- vysvětlit jednotlivé determinanty lidské práce a role osobnosti v pracovním procesu,
|
- analyzovat organizační kulturu,
|
- vymezí specifika pracovního výkonu a pracovní zátěže,
|
- seznámit se základními pojmy z oblasti psychologie managementu a leadershipu,
|
- charakterizovat specifika psychologie práce v týmu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vytvořít vlastní strukturovaný životopis a motivační dopis,
|
- využit teoretické znalosti pro praxi, zejména v orientaci na pracovním trhu,
|
- kriticky zhodnotit vlastní předpoklady pro výkon různých profesí,
|
- posoudit, jaké vlastnosti osobnosti jsou vhodné pro výkon manažerské profese,
|
- seznámit se specifikami práce v týmu a posoudí svojí roli v něm. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|