|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / ROPCH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
ROPCH
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Rozvoj prosociálního chování
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
11 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty metodami prožitkové pedagogiky,studenti si postupně osvojí jednotlivé sociální dovednosti a naučí se je používat při práci s žáky a studenty.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na výcviku, vytvoření vlastní aktivity a její aplikace ve skupině
|
Obsah
|
1. Komunikace
2. Důstojnost lidské osoby, úcta k sobě
3. Pozitivní hodnocení druhých
4. Tvořivost a iniciativa
5. Vzájemné vyjádření citů
6. Empatie
7. Asertivita
8. Reálné a zobrazené vzory
9. Pomoc, přátelství a spolupráce
10. Komplexní prosociálnost
11. Aplikační témata - viz anotace výše
12. Využití projektu jako nástroje prevence šikany
13. Závěrečná reflexe a evaulace výuky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
KKŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme : kapitoly z psychologie sociální komunikace. Praha : Nakl. Svoboda, 1988.
-
Doporučená:
kolektiv autorů. Psychologická čítanka,. Praha, 2003.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, SOŇA. Sociálně psychologický výcvik . Praha , 1982..
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, SOŇA. Sociálně psychologický výcvik II . Praha , 1988..
-
Doporučená:
Gillernová, Ilona; Hermochová, Soňa. Sociálníl dovednosti učitele.. SPN Praha,, 1990.
-
Doporučená:
Dinkmeyer, Don; McKay, Gary D. Step : Efektivní výchova krok za krokem. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-85282-92-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní předpoklady z obecné a vývojové psychologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/tka: - zlepšení sociálních vztahů a dovedností, - prohloubení sebepoznání a získání vhledu do vlastních postojů, prožitků a reakcí, - uvědomění si zpětné vazby vlastního vlivu na okolí, - získání dovedností efektivně se orientovat v mezilidských vztazích, - porozumění skupinovým procesům a získání dovednosti aktivně do nich zasahovat, - konfrontace s věcnými i sociálními problémy, - kooperativní řešení interpersonálních problémů a konfliktů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|