|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / RROPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
RROPS
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Rogersovská psychoterapie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
22 / 23
|
7 / 10
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je podat studentům formou praktických cvičení základní orientaci v Rogersovské psychoterapii.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na semináři, kontrolní souhrnný test ze základních pojmů Rogersovské teorie.
|
Obsah
|
Psychoterapie orientovaná na člověka - základní principy a východiska. Nedirektivní přístup v psychoterapii. Empatie, akceptace a autentičnost. Výuku bude provedena formou blokové výuky (proto není proveden rozpis do 12 témat).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Rogers, Carl R. Ako byť sám sebou.. Bratislava: Iris,, 1995.
-
Doporučená:
VYMĚTAL, J. Rogersovská psychoterapie.. Praha: Český spisovatel,, 1996.
-
Doporučená:
Vymětal, Jan; Rezková, Vlasta. Rogersovský přístup k dospělým a dětem. Vyd. 2., přeprac., V nakl. Portál 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-561-X.
-
Doporučená:
VYMĚTAL, J., REZKOVÁ, V. Rogersovský přístup k dospělým a dětem. Praha: Portál, 2001..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalosti z obecné psychologie (zejména psychologické směry) a psychoterapie. |
Získané způsobilosti |
Studenti se seznámí se základními poznatky z Rogersovské terapie včetně praktických ukázek této psychoterapeutické metody. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
- Test
- Demonstrace dovedností při semináři
|
|
|
|