|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / SIKN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
SIKN
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Sociální interakce a komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
50 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/SIK
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíl předmětu je vybavit studenty teoretickými poznatky z oblasti mezilidské interakce a komunikace a jejich praktickou aplikací při jednaní s lidmi.
|
Požadavky na studenta
|
Prezentace samostatné práce na zadané téma.
Splnění seminární práce.
|
Obsah
|
-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-0042-5.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-642-X.
-
Doporučená:
Vymětal, Jan. Průvodce úspěšnou komunikací. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2614-4.
-
Doporučená:
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2.
-
Doporučená:
HOLEČEK, V., MIŇHOVÁ, J., PRUNNER, P. Psychologie pro právníky. Dobrá Voda : Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-50-3.
-
Doporučená:
PEASE, A. Řeč těla : jak porozumět druhým z jejich gest, mimiky a postojů těla. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-582-2.
-
Doporučená:
NAUMANN, F. Umění konverzace. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-622-5.
-
Doporučená:
DUPUY, E. Úspěšný dialog. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-666-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
aktivně používat základními znalosti z oblasti sociální psychologie a psychologie osobnosti. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- užívat pojmy ze sociální komunikace v konkrétních situacích.
|
- rozpoznat jednotlivé aspekty psychologie komunikace, |
- vysvětlit základní sociálně psychologické zákonitosti. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- vysvětlit chyby v sociální percepci, |
- aktivně rozlišovat úspěšnou a neúspěšnou komunikaci, |
- vysvětlit vliv masové komunikace a reklamy na chování lidí, |
- charakterizovat pasivní, agresivní a asertivní komunikaci, |
- vysvětlit pravidla kritiky. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- posoudit vlastní chyby v sociální komunikaci, |
- aplikovat asertivní techniky při řešení problémových situací, |
- aktivně používat pravidla kritiky, |
- správně reagovat na komunikační vzorce dle pravidel transakční analýzy, |
- kriticky posuzovat informace získané prostřednictví masové komunikace. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|