|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / SKOPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
SKOPS
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Školní psychologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
24 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Příprava a práce školních psychologů u nás a v zahraničí. Bariéry v práci školního psychologa. Specifika psychologické práce s dětmi. Interakce psycholog - učitel - rodič - žák. Spolupráce školního psychologa s rodinami žáků. Využití psychodiagnostiky v práci školního psychologa. Praktická sociometrie v práci školního psychologa. Psychologická práce s problémovými žáky. Účast školního psychologa v profesionální orientaci žáků. Spolupráce školního psychologa s Centrem volného času.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminárního úkolu, ústní zkouška.
|
Obsah
|
1. Příprava a práce školních psychologů u nás a v zahraničí.
2. Bariéry v práci školního psychologa.
3. Specifika psychologické práce s dětmi.
4. Interakce psycholog - učitel - rodič - žák.
5. Spolupráce školního psychologa s rodinami žáků.
6. Využití psychodiagnostiky v práci školního psychologa.
7. Praktická sociometrie v práci školního psychologa.
8. Psychologická práce s problémovými žáky.
9. Účast školního psychologa v profesionální orientaci žáků.
10. Spolupráce školního psychologa s Centrem volného času.
11. Spolupráce školního psychologa s terapeutickými a krizovými zařízeními.
12. Prevence sociálně patologických jevů v oblasti školní psychologie.
13. Role školního psychologa při tvorbě a realizaci školního a vzdělávacího programu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. et PaedDr. Věra Kosíková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Václav Holeček, Ph.D. (100%),
PhDr. et PaedDr. Věra Kosíková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Václav Holeček, Ph.D. (100%),
PhDr. et PaedDr. Věra Kosíková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hrabal, Vladimír. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka. 1. vyd. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-22149-1.
-
Doporučená:
Koluchová, Jarmila; Morávek, Svatopluk. Psychologická diagnostika dětí a mládeže : Určeno pro posl. filozof. a pedagog. fak. Univ. Palackého. Olomouc : Univ. Palackého, 1990.
-
Doporučená:
Helus, Zdeněk. Psychologie školní úspěšnosti žáků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1979.
-
Doporučená:
Matějček, Z. Rodičovství a zdravotně postižené dítě. Praha Horizont, 1987.
-
Doporučená:
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
-
Doporučená:
Klímová, Marta; Buriánová, Jana; Hrabal, Vladimír. Teorie a praxe výchovného poradenství : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. skupiny stud. oborů učitelství na pedagog. a filozof. fakultách. 1. vyd. Praha : SPN, 1987.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Podmínkou jsou znalosti obsažené v předmětech RPEPS, PEPSB. |
Získané způsobilosti |
Studenti získají znalosti z oblasti školní psychologie, budou schopni analyzovat školní realitu. |
Vyučovací metody |
- Přednáška s diskusí
- Skupinová výuka
- Seminář
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|