|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / ANARJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
ANARJ
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Analýza uměleckého textu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Analýza uměleckého textu /rj
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámení se se základními principy analýzy uměleckého textu. Čtení originálního textu s porozuměním. Rozbor uměleckého textu z hlediska literárních kategorií a jazyka.
|
Požadavky na studenta
|
Student musí přečíst 10 textů dle doporučeného seznamu a vypracovat referát na zvolené téma.
|
Obsah
|
1. Téma, látka, motiv
2. Postava; individualizace, typizace
3. Čas a prostor
4. Fabule a syžet
5. Kompozice, kompoziční principy; paralela, opozice
6. Vypravěč, pásmo autora a pásmo postav
7. Stylistické zvláštnosti uměleckých děl
8. Jazykové zvláštnosti uměleckých děl
9. Mytologické elementy v uměleckém textu, obrazy archetypického charakteru
10. Problematika žánrů
11. Specifika poezie
12. Specifika dramatu
Praktické poznatky z teorie literatury budou prakticky aplikovány při rozboru vybraných textů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Lotman, J. Analiz chudožestvennogo teksta. Moskva, 1972.
-
Doporučená:
Bachtin, M. Román jako dialog. Praha, 1986.
-
Doporučená:
Stanzel, Franz Karl / Stromšík Jiří. Teorie vyprávění. 1. vyd. Praha : Odeon, 1988.
-
Doporučená:
Šklovskij, Viktor Borisovič. Theorie prózy. 2. přeprac. vyd. Praha : Melantrich, 1948.
-
Doporučená:
Ingarden, Roman. Umělecké dílo literární. 1. vyd. Praha : Odeon, 1989. ISBN 80-207-0104-4.
-
Doporučená:
Hrabák, Josef. Úvod do studia literatury. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1977.
-
Doporučená:
Richterek, Oldřich. Úvod do studia ruské literatury. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-640-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
71
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
úspěšné absolvání předmětu Literární propedeutika |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student umí přečíst originální text klasické i moderní literatury a je schopen ho interpretovat |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|