|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / DIDZ3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
DIDZ3
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Didaktika RJ 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KRF/DIDZ2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíl: uvědomění si činitelů vyučování ve vzájemných souvislostech; příprava a realizace vyučovací jednotky a její následné zhodnocení.Umět vytvořit efektivní jazykové nebo řečové cvičení.Seznámit se s učebními materiály české i zahraniční provenience (blíže s tituly nejpoužívanějšími v ČR), umět se v nich orientovat a dokázat s pomocí metodické příručky připravit vyučovací jednotku.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích; prezentace zvoleného učebnicového souboru.
|
Obsah
|
Obsah: Vyučovací proces, jeho činitelé. Společný evropský referenční rámec; Evropské jazykové portfolio; mezinárodní jazykové zkoušky). Problematika hodnocení. Chyba v tradičním a moderním pojetí. Interkulturalita ve výuce cizích jazyků. Materiální didaktické prostředky (2): Autentické versus uměle vytvořené materiály. Metoda ve významu učebního materiálu; kritéria platná pro výběr metody/učebnice; charakteristika a porovnání metod/učebnic českých a zahraničních nakladatelství; sledování metodologie nácviku jazykových prostředků a řečových dovedností v jednotlivých titulech.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
Doporučená:
Jelínek, Stanislav; Purm, Radko. Didaktika ruského jazyka : Vybrané kapitoly pro posl fak. pedag.. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-373-1.
-
Doporučená:
Little, David; Perclová, Radka. Evropské jazykové portfolio : příručka pro učitele a školitele. Praha : Ústav pro informace ve vzdělávání, 2005. ISBN 80-211-0490-2.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole : východiska a nové metody pro praxi. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
Doporučená:
Lapid, B.A. Intansifikacija processa obučenija ustnoj reči (puti i prijomy). Moskva, Vysšaja škola, 1970.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Multikulturní výchova : teorie-praxe-výzkum. Praha : ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-85866-72-2.
-
Doporučená:
Skalková, Jarmila. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
-
Doporučená:
Russkij jazyk za rubežom.
-
Doporučená:
Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
-
Doporučená:
Choděra, Radomír; Ries, Lumír. Výuka cizích jazyků : na prahu nového století. Ostrava : Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta, 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
127
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
DIDZ1 , DIDZ2, NASPX, PXRJZ |
Získané způsobilosti |
Student ovládá teorii vyučovacího procesu. Orientuje se v aktuálních dokumentech MŠMT a dalších materiálech protřebných pro plánování výuky. Student zvládá připravit tématický plán a časový harnonogram pro vybraný ročník ZŠ podle učebnice Raduga po-novomu 1. |
Vyučovací metody |
- Přednáška s aktivizací
- Přednáška s diskusí
- Prezentace práce studentů
- Samostudium literatury
- Seminář
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Individuální prezentace na semináři
- Demonstrace dovedností při semináři
- Průběžná evaluace
- Autoevaluace
|
|
|
|