|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / JAPRR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
JAPRR
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Jazykový proseminář
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
10 / -
|
21 / -
|
22 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získání základního povědomí o ruské gramatice v porovnávacím rusko-českém plánu včetně základní terminologie v ruském jazyce. Cílem je především osvojení časování sloves (1.a 2. časování) a zvládnutí časování produktivních sloves (1.-5.produktivní třída). Průběžným praktickým procvičováním ve slovních spojeních a krátkých větách by mělo být postupně automatizováno skloňování substantiv a adjektiv (základních typů).
|
Požadavky na studenta
|
2 písemné testy.
|
Obsah
|
Uvedení do problematiky ruské gramatiky v porovnávacím rusko-českém plánu včetně základní terminologie v ruském jazyce. Slovesa (1. a 2. časování), časování produktivních sloves (1.-5 slovesná třída). Procvičování skloňování podstatných a přídavných jmen.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Svobodová, Jiřina. Gramatický proseminář. 2. vyd. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998. ISBN 80-7082-401-8.
-
Základní:
Balcar, Milan. Ruská gramatika v kostce. 1. vyd. Voznice : Leda, 1999. ISBN 80-85927-56-X.
-
Základní:
ČÁRA, Vladimír; BALCAR, Milan; LADMANOVÁ, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : SPN, 1986.
-
Rozšiřující:
BRANDNER, Aleš. Seminární cvičení z morfologie ruštiny. Brno : Masarykova univerzita, 2001. ISBN 80-210-2528-X.
-
Doporučená:
Mistrová,V., Oganesjanová,D., Tregubová,J. Cvičebnice ruské gramatiky. 12 000 příkladů s řešením.. Polyglot, spol.s.r.o Praha, 2004. ISBN 80-86195-29-5.
-
Doporučená:
Bauer, J., Leška, O. Školní mluvnice ruského jazyka. Praha, 1980.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Zvládnutí základních gramatických znalostí v rozsahu učebnice Raduga 1 a středoškolské gramatiky ruského jazyka v porovnávacím rusko-českém plánu. |
Získané způsobilosti |
Student zvládá základy ruské gramatiky v porovnávacím rusko-českém plánu včetně základní terminologie v ruském jazyce. Má zautomatizované koncovky 1. a 2. časování a umí časovat produktivní slovesa (1.-5.produktivní třída). Dále prokázuje praktickou znalost skloňování podstatných a přídavných jmen (základních typů).
|
Vyučovací metody |
- Demonstrace dovedností
- Seminární výuka
|
Hodnotící metody |
- Test
- Demonstrace dovedností při semináři
|
|
|
|