|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / NASPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
NASPR
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Náslechová praxe - bakalářská
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Náslechová praxe
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRF/NASPF
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KRF/DR1Z
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se seznamuje s realitou veřejné školy, vedením hospitačního záznamu a jeho následného rozboru. Cílem je i příprava na vlastní výstupovou praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na všech pěti hospitacích (podpis na prezenční listině), písemná didaktická analýza všech náslechových hodin v požadované písemné formě (formulář k náslechové praxi) doručený vyučujícímu do týdne po ukončení praxe, aktivní účast při rozborech jednotlivých hodin s pedagogem z praxe a s oborovým didaktikem.
|
Obsah
|
Student hospituje v 5 vyučovacích hodinách svého aprobačního předmětu (RJ), aplikuje poznatky a základní dovednosti získané v teoretických předmětech. Ke každé hospitované hodině náleží její rozbor s oborovým didaktikem a učitelem z praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
NEDOMOVÁ, Z., VLHOVÁ, K. Metodika výuky ruského jazyka na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe ? náměty pro začínajícího učitele.. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-890-5.
-
Základní:
KEPKA, J. Pedagogická praxe na základní a střední škole.. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Základní:
BUREŠOVÁ, B. Ruský jazyk. In Pedagogická praxe v primární škole. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Doporučená:
Hendrich, J. Didaktika CJ. Praha, 1988.
-
Doporučená:
Jelínek, S. Didaktika RJ. Praha, 1991.
-
Doporučená:
PURM, R., JELÍNEK, S., VESELÝ, J. Didaktika ruského jazyka: vybrané kapitoly.. Hradec Králové, 2003. ISBN 80-7041-174-0.
-
Doporučená:
Rys, S. Hospitace v pedagogické praxi. Praha, 1975.
-
Doporučená:
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
-
Doporučená:
RYS, S. Příprava učitele na vyučování.. Praha, 1979.
-
Doporučená:
AKIŠKINA, A. A., KAGAN, O. E. Učimsja učiť. Dlja prepodavatelja russkogo jazyka kak inostrannogo. Moskva, 2012. ISBN 978-5-88337-044-0.
-
Doporučená:
Janíková, Věra. Výuka cizích jazyků. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3512-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
10
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
pojmenovat aktuální tendence ve výuce ruského jazyka |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
bez předpokladů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat parametry a výchozí podmínky vyučovacího procesu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
klasifikovat činnosti učitele a žáků během vyučování |
vyplnit hospitační záznam |
diskutovat o průběhu navštívené hodiny |
reflektovat náslechovou pedagogickou praxi v odborných, obecně didaktických a pedagogických souvislostech |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Studijní praxe, |
Klinická praxe pod dohledem, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Studijní praxe, |
Skupinová výuka, |
Skupinová konzultace, |
|
|
|
|