|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / PCR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
PCR2
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Praktická cvičení jazyková 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
8 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KRF/PCR1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu Praktická cvičení jazyková 2 je další rozvoj a zkvalitnění všech řečových dovedností, zejména produktivních, na úroveň C1.2, a to ve vybraných tematických okruzích. Výběr témat orientovaných na současnou politickou, ekonomickou a kulturní situaci v Rusku je směřován ke zvýšení zájmu o studium reálií dané země a k rozvoji sociokulturní kompetence studentů nezbytné pro učitele cizího jazyka. Příprava a prezentace cvičných studijních materiálů (texty, dialogy, cvičení) a práce s autentickými materiály (internetové zdroje, články z novin a časopisů) je zaměřena na rozvoj aktivní i pasivní, obecné i odborné slovní zásoby. Studenti trénují dovednost plynného projevu a argumentace v monologické, dialogické řeči a v diskusi, zkvalitňují své prezentační dovednosti. Analýzy témat spojených s kulturou (pamětihodnosti Ruska, objekty UNESCO) jsou završeny modelovou průvodcovskou exkurzí po městě Plzni s historickými výklady studentů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: složení průběžného a závěrečného testu (minimálně na 70%). Ústní prezentace vybraného tématu (20 minut). Doplňková četba (rozbor textu a práce s ním). Aktivní účast na exkurzi. Účast na cvičení 75%
Zkouška: ústní pohovor na dvě probíraná témata, prokázání znalosti slovní zásoby, schopnosti obsahově nasyceného projevu a flexibilní argumentace.
|
Obsah
|
1. Stát, vláda, státní moc v RF. 2. Politické strany. Volby v RF. 3. Ekonomika RF: tradice a současnost. 4. Podnikání v Rusku. Obchodní kontakty ČR a RF. 5. Tradiční ruské dopravní prostředky. Hromadn á doprava dnes. 6.Historie a současnost cest v Rusku. Automobilová doprava. 7. Turistický ruch v RF. Typy turizmu. 8. Památky UNESCO v RF. 9. Soutěž Sedm divů Ruska. 10. Lázeňství v Rusku dříve a dnes. 11. Průvodcovství. Typy exkurzí. 12. Exkurze po centru Plzně s výkladem v ruštině.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Anfilov, Mark; Balcar, Milan. Aktivní ekonomická lexika : Rusko-český překladový slovník. 1. vydání. Praha : Vysoká škola ekonomická, 1995. ISBN 80-7079-797-5.
-
Doporučená:
Rykovská, Milena; Svobodová, Jiřina. Cvičebnice ruštiny 2. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1996. ISBN 80-7043-194-6.
-
Doporučená:
Aruťunov, Artem Rubenovič; Lizunov, Vladimir Sergejevič; Parolková, Olga. Česko-ruské ekvivalenty podle témat a situací. Moskva : Russkij jazyk, 1988.
-
Doporučená:
Kobzeva, V. Etiket v voprosach i otvetach. Moskva, 2002.
-
Doporučená:
Voľskaja, N. P. Možno? Nelzja? : praktičeskij minimum po kuľturnoj adaptacii v russkoj srede. 2-e izd. Moskva : Russkij jazyk. Kursy, 2002. ISBN 5-88337-028-4.
-
Doporučená:
Bogomolov, A. Novosti iz Rossii.. Moskva, 2004. ISBN 588337-060-8.
-
Doporučená:
Mezihoráková, K., Mrhačová, E. Praktická cvičení z ruského jazyka : Určeno stud. denního studia, studia při zaměstnání a postgrad. studia.Díl 4. Učitel ve třidě.1.vyd.. Praha, 1991. ISBN 80-7042-045-6.
-
Doporučená:
Krystýnková, J. Ruská textová cvičebnice. Brno, 1998.
-
Doporučená:
Benediková, L., Golikovová, L. a kol. Russkij jazyk v monologach, dialogach i zadanijach. Nitra, 1998.
-
Doporučená:
Levontina, I. B. Russkij so slovarem. Moskva: Azbukovnik, 2010. ISBN 978-5-91172-026-1.
-
Doporučená:
Malov, V. Russkyje učjonyje i izobretateli.. Moskva, 2012. ISBN 978-5-389-02172-3.
-
Doporučená:
Barnet, Vladimír. Ruština pro pokročilé. V nakl. Leda 2., upr. vyd. Voznice : Leda, 2007. ISBN 978-80-7335-104-5.
-
Doporučená:
Navrátil, Alois. Ruština pro právníky. 2. rozš. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1999. ISBN 80-7082-551-0.
-
Doporučená:
Bojko, L., Zelenická, E. Těkst i dialog. Nitra, 1998.
-
Doporučená:
Krysin, L. P. Tolkovyj slovar' russkoj razgovornoj reči. Naučnoje izdanije 1. část. Moskva: Jazyki slavjanskoj kul´tury, 2014. ISBN 978-5-9905856-5-2.
-
Doporučená:
Křížová, A. Uživatelský slovník Microsoft Windows. 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
76
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
odlišit zákonitosti ústního a písemného projevu |
shrnout poznatky ze současných ruských reálií a dát je do souvislostí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v ruštině na úrovni C1 |
sestavit a předvést powerpointovou prezentaci |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
představit fakta k vybraným tématům (ruské kultura, politika, ekonomika, historie,společnost, turismus, doprava) s ohledem na jejich didaktickou aplikaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
rozvíjet všechny řečové dovednosti v ruštině na úrovni C1.2 |
aktivně užívat slovní zásobu k vybraným tématům |
argumentovat v monologické, dialogické řeči (různé druhy dialogu) a v diskusi |
sestavit písemnou osnovu tematického textu, rekonstruovat text (na základě čtení nebo poslech) |
vytvořit vlastní písemný text a text určený pro ústní přednes |
respektovat zákonitosti řečové etikety |
rozvíjet sociokulturní kompetence |
udržet kontakt s adresátem, používat ustálené jazykové prostředky |
prezentovat tematické autentické materiály s ICT oporou |
provést exkurzi po městě Plzni s výkladem v ruštině |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|