|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / PRAR5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
PRAR5
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Praktický jazyk a reálie 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KRF/PRAR4
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zkvalitnění řečových dovedností, upevnění aktivní slovní zásoby v tématech ekologie; komunikace v běžných situacích (žádost, blahopřání, dotazník, plná moc, resumé, anotace aj.); tělesná výchova a sport. Zautomatizování gramatických a pravopisných jevů v mluveném i písemném projevu, rozšíření vědomostí z reálií a ruské kultury, schopnost pracovat s cizojazyčnými internetovými zdroji a provádět rozbor autentických materiálů.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžně testy (2-3). Doplňková četba a práce s internetovými zdroji (rozbor textu a práce s ním).
|
Obsah
|
Další rozvíjení řečových dovedností a slovní zásoby, procvičování gramatických a pravopisných jevů v mluveném i písemném projevu. Tematické zaměření: ekologie; komunikace v běžných situacích (žádost, blahopřání, dotazník, plná moc, resumé, anotace aj.); tělesná výchova a sport. Četba a rozbor doporučených textů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Rykovská, Milena; Svobodová, Jiřina. Cvičebnice ruštiny 2. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1996. ISBN 80-7043-194-6.
-
Doporučená:
Vyčichlová, E. Čítanka ruských textů pro posluchače pedagogických fakult (obor tělesná výchova). Plzeň, 1989.
-
Doporučená:
Svincova,Irina. Kultura russkoj reči i praktičeskaja stilistika russkogo jazyka. Gaudeamus Hradec Králové, 2004. ISBN 80-7041-378-6.
-
Doporučená:
Mrhačová, E. a kol. Praktická cvičení z ruského jazyka. III. část B. Praha, 1989.
-
Doporučená:
Krystýnková, J. Ruská textová cvičebnice. Brno, 1998.
-
Doporučená:
Benediková, L., Golikovová, L. a kol. Russkij jazyk v monologach, dialogach i zadanijach. Nitra, 1998.
-
Doporučená:
Barnet, Vladimír. Ruština pro pokročilé. V nakl. Leda 2., upr. vyd. Voznice : Leda, 2007. ISBN 978-80-7335-104-5.
-
Doporučená:
Bojko, L., Zelenická, E. Těkst i dialog. Nitra, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Úspěšné absolvování předmětu PRAR4. |
Získané způsobilosti |
Student prokazuje zkvalitnění řečových i jazykových dovedností; zvládl slovní zásobu v tématu ekologie; umí komunikovat v běžných ústních a písemných situacích (psaní žádosti, blahopřání, dotazník, plná moc, resumé, anotace aj.); tělesná výchova a sport. Student správně používá gramatická a pravopisná pravidla v mluveném i písemném projevu, prokazuje rozšíření vědomostí z reálií a ruské kultury např. prostřednictvím práce s internetovými zdroji a je schopen provádět rozbor autentických materiálů.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická výuka
- Výuka podporovaná multimédii
- Prezentace práce studentů
- Seminární výuka
|
Hodnotící metody |
- Test
- Individuální prezentace na semináři
- Kvalita zpracovaného referátu
- Skupinová prezentace na semináři
- Průběžná evaluace
|
|
|
|