|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / PXRJZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
PXRJZ
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Pedagogická praxe ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Pedagogická praxe ZŠ/rj
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
11 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KRF/DR2Z
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
KRF/DR2Z
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zjištění návodu pro praktikování, seznámení se s vyučovacími a učebními podmínkami na ZŠ. Zpracování návodu výuky do přípravy. Příprava učebních pomůcek pro výstup. Praktikování (výstupy a pozorování). Vypracování závěrů analýzy výstupů a pozorování.
|
Požadavky na studenta
|
Odučit deset hodin ruského jazyka a odevzdat písemné přípravy (výběrově) didaktikovi ruského jazyka, který uděluje zápočet. Podmínkou získání zápočtu je též doporučení cvičného učitele.
|
Obsah
|
Student realizuje 10 vyučovacích hodin svého aprobačního předmětu na 2. stupni základní školy / vzhledem k nízkému počtu hodin ruského jazyka na ZŠ praxe probíhá i na SŠ/, student při své praxi aplikuje poznatky a základní dovednosti získané v teoretických předmětech. Na výuku se student připravuje písemně a respektuje pokyny cvičného učitele. Ke každé odučené hodině náleží její rozbor s cvičným učitelem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Rys, Slavomír. Příprava učitele na vyučování. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1979.
-
Doporučená:
Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Doporučená:
Jelínek, Stanislav; Purm, Radko. Didaktika ruského jazyka : Vybrané kapitoly pro posl fak. pedag.. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-373-1.
-
Doporučená:
Rys. Hospitace v pedagogické praxi.
-
Doporučená:
Šperlová, Miroslava. Metodické poznámky k vyučování ruskému jazyku. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-254-6.
-
Doporučená:
Komenský, J. A. Nejnovější metoda jazyků. Vybrané spisy. 3. SPN, Praha, 1964.
-
Doporučená:
Veselý, Josef. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
30
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
70
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
DIDZ 1 |
Získané způsobilosti |
Student zvláda vést hopitační záznam a provést jeho následný rozbor. Student dokáže připravit 10 vyučovacích jednotek a pod vedením cvičného učitele je v praxi realizovat na ZŠ. |
Vyučovací metody |
- Diskuse
- Individuální konzultace
- Skupinová konzultace
- Klinická praxe pod dohledem
|
Hodnotící metody |
- Portfolio
- Demonstrace dovedností při praxi
- Autoevaluace
|
|
|
|