|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / RJD2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
RJD2
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Ruský jazyk s didaktikou 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
14 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KRF/RJD1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvedení do problematiky morfologického systému ruštiny v porovnávacím rusko-českém plánu. Teoretické i praktické osvojení paradigmatiky podstaných jmen a časování produktivních sloves; rozvíjení řečových dovedností průběžným procvičováním základní slovní zásoby (dosažení úrovně A1).
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné složení zápočtového testu v rozsahu předepsané literatury.
|
Obsah
|
Morfologický systém ruštiny v porovnávacím rusko-českém plánu. Paradigmatika podstaných jmen. Sloveso - časování produktivních sloves. Praktické zvládnutí probíraných slovních druhů. Průběžné procvičování základní slovní zásoby.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Jiřina Svobodová, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Michaela Pešková, Ph.D. (100%),
Mgr. Jiřina Svobodová, CSc. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Michaela Pešková, Ph.D. (100%),
Mgr. Jiřina Svobodová, CSc. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Balcar, Milan. Ruská gramatika v kostce. 1. vyd. Voznice : Leda, 1999. ISBN 80-85927-56-X.
-
Základní:
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-862-5.
-
Doporučená:
Mistrová,V., Oganesjanová,D., Tregubová,J. Cvičebnice ruské gramatiky. 12 000 příkladů s řešením. Polyglot Praha80-86195-29-5, 2004.
-
Doporučená:
Svobodová, Jiřina. Cvičení z ruské morfologie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-725-4.
-
Doporučená:
Rozkovcová, Ludmila. Cvičení z ruského tvarosloví. Pomocná kniha pro vyučování ruštině na středních školách. SPN Praha, 1971. ISBN 14-348-77.
-
Doporučená:
Brčáková, Dagmar a kol. Govoritě po-russki. Ruská konverzace.. LEDA Praha, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Doporučená:
Svobodová, Jiřina. Gramatický proseminář. 2. vyd. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998. ISBN 80-7082-401-8.
-
Doporučená:
ČÁRA, Vladimír; BALCAR, Milan; LADMANOVÁ, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Ivanova, Marija; Franta, Michal. Ruština. Otázky & odpovědi. Nejen k maturitě. INFOA, 2008. ISBN 978-80-7240-608-1.
-
Doporučená:
Pařízková, Štěpánka. Ruština pro začátečníky a samouky. 2. vyd. Dolní Ředice : P & P, 2007. ISBN 978-80-903072-6-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
11
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
136
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
úspěšné absolvování předmětu RJD1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student prokazuje základní znalost fungování morfologického systému ruštiny v porovnávacím rusko-českém plánu v oblasti paradigmatiky podstaných jmen a časování produktivních sloves(teoretické i praktické osvojení); je schopen komunikovat rusky v běžných situacích a prokazovat rozvoj řečových dovedností (úroveň A1) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|