|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / RJD4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
RJD4
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Ruský jazyk s didaktikou 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
14 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KRF/RJD3
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Pochopit základní principy fungování systému spisovné ruštiny v kontrastivním česko-ruském plánu. Rozšířit si řečové dovednosti v rozsahu předepsané literatury. Dosažení jazykové úrovně A2.1.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné složení zápočtového testu v rozsahu předepsané literatury.
|
Obsah
|
Spisovná ruština v kontrastivním pohledu. Nácvik a procvičování jazykových prostředků a řečových dovedností v rozsahu předepsané literatury. Průběžné procvičování základní slovní zásoby.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Jiřina Svobodová, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Michaela Pešková, Ph.D. (100%),
Mgr. Jiřina Svobodová, CSc. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Michaela Pešková, Ph.D. (100%),
Mgr. Jiřina Svobodová, CSc. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-862-5.
-
Základní:
Žaža, Stanislav. Ruština a čeština v porovnávacím pohledu. Brno : Masarykova univerzita, 1999. ISBN 80-210-2058-X.
-
Doporučená:
Brčáková, Dagmar a kol. Govoritě po-russki. Ruská konverzace. LEDA, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Doporučená:
Rudincová, Blažena. Praktičeskaja funkcional`naja grammatika russkogo jazyka : dlja studentov-bakalavrov. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 1998. ISBN 80-7042-494-X.
-
Doporučená:
Balcar, Milan. Ruská gramatika v kostce. 1. vyd. Voznice : Leda, 1999. ISBN 80-85927-56-X.
-
Doporučená:
Ivanova,Marija, Franta,Michal. Ruština. Otázky & odpovědi. Nejen k maturitě. INFOA, 2008. ISBN 978-80-7240-608-1.
-
Doporučená:
Pařízková, Štěpánka. Ruština pro začátečníky a samouky. 2. vyd. Dolní Ředice : P & P, 2007. ISBN 978-80-903072-6-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
8
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
168
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
úspěšné absolvování předmětu RJD3 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student prokazuje pochopení základních principů fungování systému spisovné ruštiny v kontrastivním česko-ruském pohledu. Je schopný ústně i písemně komunikovat v běžných situacích (v rozsahu předepsané literatury) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|