|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / RJD8
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
RJD8
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Ruský jazyk s didaktikou 8
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KRF/RJD7
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Schopnost přípravy vyučovací jednotky v počáteční fázi výuky ruského jazyka s využitím různých forem práce s učebnicí "Pojechali". Evropské jazykové portfolio.
Dosažení jazykové úrovně B1.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na hodinách, seminární práce: návrh výuky vybraného sociokulturního tématu
|
Obsah
|
Specifika metodiky výuky cizího (ruského) jazyka na 1. stupni základní školy, a to prostřednictvím praktického nácviku modelových cvičení a diskuse nad probíranými tématy. Pozornost je věnována tématům, jako produktivní řečové dovednosti (psaní, mluvení), problematice výuky ruštiny jako jazyka příbuzného češtině (transfer a interference), využití autentických materiálů ve výuce rj a utváření sociokulturní kompetence, problematika hodnocení a testování. Studenti dále procvičují jazykové prostředky a řečové dovedností v rozsahu předepsané literatury a zvyšují úroveň zvládnutí ruského jazyka na B1.2.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Ries, L. Didaktika ruského jazyka I., II. (Vyučování jako komunikace, současnost a hra). Ostrava, 1985.
-
Doporučená:
Brčáková, Dagmar a kol. Govoritě po-russki. Ruská konverzace. LEDA, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Multikulturní výchova : teorie-praxe-výzkum. Praha : ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-85866-72-2.
-
Doporučená:
Žofková, H. a kol. Pojechali. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-862-5.
-
Doporučená:
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky 2. V Plzni : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-367-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
105
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit specifika počáteční fáze výuky cizího jazyka |
vymezit zvláštnosti výuky CJ pro mladší školní věk a vhodné typy cvičení |
rozlišit jazykové plány řečové dovednosti ve výuce cizího jazyka |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat s učebnicí Pojechali! včetně metodické přiručky |
komunikovat v ruštině na úrovni B1.1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vystihnout podstatu transferu a interference ve výuce CJ |
vysvětlit termín sociokulturní kompetence |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
komunikovat v ruštině na úrovni B1.2 |
vybrat a upravit autentický materiál pro výuku ruštiny na 1. stupni, zadat adekvátní úkoly |
navrhnout vhodné aktivity pro nácvik psaní a mluvení |
sestavit adekvátní test a relevantně hodnotí výsledky žáků |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|