|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / RUS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
RUS
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Ruský jazyk
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
6
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
23 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
13 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Intenzivní kurz praktického jazyka pro studenty, kteří si zvolili ruštinu jako vedlejší sloup, za účelem vyrovnání rozdílů mezi nimi a studenty ruštiny v hlavním sloupu. Zopakování látky od samých začátků, procvičování řečových dovedností a osvojování jazykových prostředků v rozsahu povinné literatury.
Cíl: dosáhnout úrovně A 2.1.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu: 2 písemné testy
Zkouška je kombinovaná (písemná a ústní)
I/ Test zahrnuje slovní zásobu a gramatiku v níže uvedeném rozsahu. Student by měl
rovněž prokázat znalost základních ruských reálií.
II/ Při ústní zkoušce se prověřuje:
1) schopnost číst se správnou výslovností a intonací
2) práce s textem - zadání lexikálně-gramatického charakteru, zahrnující rovněž reálie
Ruska
3) schopnost komunikovat v ruském jazyce (v rozsahu uvedené studijní literatury)
U zkoušky by měl student prokázat znalosti:
1. plynulé čtení a psaní v azbuce
2. základní povědomí o přízvuku a výslovnosti v ruštině, intonaci ruských vět
3. aktivně zvládnout slovní zásobu nejméně v rozsahu 1. dílu skript "Ruský jazyk pro začátečníky" (3. vydání, ZČU v Plzni 2007)
a reálií Ruska (viz požadavky na http://home.zcu.cz/~peskova/rus.php
4. výběrově další slovní zásobu (v návaznosti na vyučované hodiny)
5. základní znalosti ruské gramatiky:
a) skloňování substantiv podle vzorů:
b) časování sloves: první a druhé časování, časování zvratných sloves; výběrově časování neproduktivních sloves (v souladu se skripty "Ruský jazyk pro začátečníky I.", praktické osvojení tvoření a použití rozkazovacího způsobu a slovesného vidu,
c) skloňování a 2. stupeň adjektiv, zájmena osobní a přivlastňovací.
6. schopnost komunikovat v ruštině (v rozsahu uvedené slovní zásoby a základních znalostí ruské gramatiky)
|
Obsah
|
Intenzivní kurz praktického jazyka pro studenty, kteří si zvolili ruštinu jako vedlejší sloup, za účelem vyrovnání rozdílů mezi nimi a studenty ruštiny v hlavním sloupu. Zopakování látky od samých začátků, procvičování řečových dovedností a osvojování jazykových prostředků v rozsahu povinné literatury.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČÁRA, Vladimír; BALCAR, Milan; LADMANOVÁ, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : SPN, 1986.
-
Základní:
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-862-5.
-
Doporučená:
Rykovská, Milena; Svobodová, Jiřina; Vyčichlová, Ema. Cvičebnice ruštiny 1. Plzeň : Pedagogická fakulta [Plzeň], 1995. ISBN 80-7043-139-3.
-
Doporučená:
Rykovská, Milena; Svobodová, Jiřina. Cvičebnice ruštiny 2. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1996. ISBN 80-7043-194-6.
-
Doporučená:
VYČICHLOVÁ, A., NAVRÁTIL, A.:. Korektivní kurz ruské výslovnosti.. ZČU Plzeň, 2004.
-
Doporučená:
Vysloužilová, Eva. Nezapomínejme ruštinu : ruská konverzace na základě translatologie pro středně pokročilé. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0079-0.
-
Doporučená:
Skácel, J. Praktická cvičení z ruského jazyka. I, část A, B. Ostrava, 1986.
-
Doporučená:
Purm, Radko. Putešestvija - Vstreči. I. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-508-8.
-
Doporučená:
JELÍNEK, S. A KOL. Raduga 2.. Plzeň, 1997.
-
Doporučená:
KRYSTÝNKOVÁ, J. Ruská textová cvičebnice.. Brno,, 1998.
-
Doporučená:
BALCAR, Milan. Sbírka cvičení k ruské gramatice. 1. vyd. Praha : VŠE, 1996. ISBN 80-7079-307-4.
-
Doporučená:
Bauer, Jaroslav. Školní mluvnice ruského jazyka : Pomocná kniha pro žáky škol II. cyklu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1970.
-
Doporučená:
Kuzněcovová, O., Ondrejčeková, E., Dekanová, E. Vy govoritě po-russki?. Nitra, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Celkem
|
188
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předmět není určen pro studenty programu Interstud. |
Získané způsobilosti |
Student zná a bez problémů používá ruský grafický systém, osvojí si a upevní základní lexikální, gramatické a syntaktické jazykové prostředky ruského jazyka v rozsahu předepsané literatury (skloňování podstatných a přídavných jmen, časování sloves, zájmena, číslovky, příslovce apod.), zvládá běžné komunikativní situace. |
Vyučovací metody |
- Skupinová výuka
- Prezentace práce studentů
- Samostatná práce studentů
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Test
- Individuální prezentace na semináři
- Kombinovaná zkouška
- Demonstrace dovedností při cvičení
- Skupinová prezentace na semináři
|
|
|
|