|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSP / POPK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSP
/
POPK
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Právo ochrany přírody a krajiny
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
55 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět má seznámit studenta s významnou součástí práva životního prostředí, a to s právem ochrany přírody a krajiny.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní přístup na přednáškách, ústní zkouška
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu, obsah, postavení v rámci systému práva životního prostředí, ústavněprávní základ ochrany přírody, hlavní směry, cíle a nástroje právní úpravy, kategorizace, prameny
2. Mezinárodněprávní úprava ochrany biodiverzity - principy, prameny, společné znaky, negativní rysy
3. Mezinárodněprávní úprava ochrany biodiverzity - globální úmluvy univerzálního charakteru
4. Mezinárodněprávní úprava ochrany biodiverzity - regionální úmluvy
5. Ochrana biodiverzity v evropském unijním právu - základní aspekty, cíle, prameny právní úpravy, environmentální politika EU, územní a druhová ochrana v právu EU
6. Judikatura Soudního dvora EU v oblasti ochrany biodiverzity
7. Prameny právní úpravy ochrany přírody, krajiny, biodiverzity a organizace státní správy ochrany přírody v ČR
8. Právní úprava územní a objektové ochrany přírody v ČR
9. Druhová ochrana in situ a ex situ v českém právu
10. Právní úprava regulace obchodování s ohroženými druhy CITES
11. Právní nástroje ochrany přírody a krajiny v ČR
12. Účast veřejnosti na ochraně přírody z pohledu práva
13. Ochrana krajiny z pohledu památkové péče
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student má znát základní právní pojmy a orientovat se v systému práva |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
student se má umět vyjádřit v mluvených i psaných projevech jasně a srozumitelně; prezentovat vhodným způsobem sám sebe před známým i neznámým publikem; používat s porozuměním odborný jazyk; vytvářet hypotézy, navrhovat postupné kroky, zvažovat využití různých postupů při řešení problému |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student bude rozumět odborné právní terminologii, bude mít osvojeny základní principy, instituty, prostředky a nástroje práva ochrany přírody a krajiny, bude znát příslušnou judikaturu a chápat význam tohoto oboru pro praxi. Tento předmět má doplnit a rozšířit znalosti oboru Právo životního prostředí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
student bude umět na základě získaných znalostí (odborná právní terminologii a základní právní instituty, prostředky a nástroje uplatňované v rámci vztahů vznikajících ve společnosti na úseku ochrany přírody a krajiny) aplikovat poznatky v praktických situacích, zhodnotit, zdůvodnit a posoudit zvolená řešení v souladu s právním rámcem ČR (EU), judikaturou ČR a EU a bude schopen vyvodit všeobecné závěry, příp. bude schopen jednat a nalézat řešení v souladu s principy práva ochrany přírody a krajiny a životního prostředí v praxi, a to zejména v rámci správních řízení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|