|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTE / MEL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTE
/
MEL
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Modelování a simulace v elektrotechnice
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
53 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s principy modelování a simulace v elektrických obvodech a systémech.
Naučit studenty řešit vybrané problémy pomocí univerzálních skriptovacích jazyků a dostupných knihoven.
Seznámit studenty se základními algoritmy numerické matematiky a jejich implementací.
Naučit studenty posoudit vhodnost numerických metod pro typické problémy z elektrotechniky.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné vyřešení zadaného projektu a jeho obhájení. Prokázání dobré znalosti probrané látky v rámci závěrečného testu.
|
Obsah
|
Obsah cvičení:
1) Přehled a rozdělení programů pro modelování a simulaci elektrických obvodů a systémů.
2) Základy programování v univerzálních skriptovacích jazycích (Matlab nebo Python), popis prostředí a standardních knihoven.
3) Opakování základních algoritmů a řídících struktur.
4) Soustavy algebraických rovnic, přímé řešiče a iterační řešiče, standardní datové struktury.
5) Detailní implementace vybraných algoritmů pro řešení soustav algebraických rovnic.
6) Interpolace funkcí pomocí polynomů, implementace a příklad použití.
7) Metoda nejmenších čtverců.
8) Numerické řešení obyčejných diferenciálních rovnic, přehled metod a implementace základních algoritmů.
9) Řešení stejnosměrných elektrických obvodů a obvodů v harmonickém ustáleném stavu.
10) Řešení nelineárních elektrických obvodů v ustáleném stavu.
11) Řešení přechodných dějů v elektrických obvodech.
12) Dostupné řešiče pro obyčejné diferenciální rovnice, možnosti nastavení, tolerance, odhad chyby řešení, adaptivní metody.
13) Frekvenční analýza, FFT, závěrečný test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Celkem
|
76
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládají se základní znalosti teorie elektrických obvodů, lineární algebry a matematické analýzy. |
Získané způsobilosti |
Studenti jsou schopni naformulovat a vyřešit základní problémy z elektrických a elektronických obvodů. Studenti jsou schopni pro dané problémy vybrat optimální metodu. Studenti umí posoudit možné zdroje chyb při numerickém řešení. |
Vyučovací metody |
- Laboratorní praktika
- Samostudium studentů
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|