|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTP / HTPD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTP
/
HTPD
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Hlasová tvorba právních dokumentů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zvládnutí právní řeči s podporou programu MegaWord. Aplikace MegaWord je založena na pokročilé technologii automatického rozpoznávání řeči (tzv. ASR - Automatic Speech Recognition) s jazykovými a akustickými modely uzpůsobenými specifickému charakteru, předmětu a odbornosti v konkrétním prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet v podobě demonstrace získaných dovedností.
|
Obsah
|
1. Proces vytváření řeči člověkem, fonetika. 2. Princip systému automatického rozpoznávání řeči, akustický model, jazykový model. 3. Možnosti využití systému automatického rozpoznávání řeči. Nedostatky systému. 4. Úloha diktátu v systémech automatického rozpoznávání řeči, Základy používání systému automatického rozpoznávání řeči , Trénování dovedností uživatele diktovacího systému 5. Aktivní trénování dovedností - diktování do systému automatického rozpoznávání řeči 6. Rozvíjení dalších (neřečových) schopností uživatele, doplňování interpunkce, rozšiřování slovníku, oprava chybně rozpoznaného textu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Porozumět diktátu v systémech automatického rozpoznávání řeči, pochopit základy používání systému automatického rozpoznávání řeči |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Trénovat aktivně dovednosti uživatele diktovacího systému, diktování do systému automatického rozpoznávání řeči
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientace v možnosti využití systému automatického rozpoznávání řeči. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Pracovat s podporou programu MegaWord |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
|
|
|
|