Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenta s úvodem do teorie pohybové skladby. Charakterizovat teoreticky tvorbu pohybové skladby, předvést prakticky její tvorbu. Informovat o kritériích hodnocení PS. Představit studentům nácvik společné PS.
|
Požadavky na studenta
|
- metodický výstup - nácvik pohybové skladby bez náčiní / s náčiním, kterou student sám (nebo ve dvojici - dle počtu studentů v předmětu) vytvoří
- písemný a grafický záznam vytvořené pohybové skladby
- aktivní účast na cvičeních s metodickými výstupy
|
Obsah
|
1. Úvod do teorie pohybové skladby. 2. Tvorba pohybové skladby. 3. Kritéria hodnocení PS. 4. Nácvik společné PS.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
33
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Zvládnutí pohybového vyjádření základních hudebních veličin.
Zvládnutí základních tanečních kroků a prvků bez náčiní z rytmické gymnastiky.
Estetické a hudební cítění. |
Získané způsobilosti |
Student vymezuje základní pojmy z oblasti teorie a metodiky pohybové skladby. Používá tyty teoretické poznatky k tvorbě PS. - samostatně, či ve skupině (dle počtu studentů ve výuce) vytvoří na zvolenou hudbu PS bez náčiní, či s náčiním - uplatní v ní principy tvorby pohybové skladby a využije zkušenosti získané při nácviku společné PS - metodicky správně skladbu naučí ostatní studenty - rozebere a zhodnotí PS vytvořené ostatními studenty
|
Vyučovací metody |
- Kooperativní výuka
- Prezentace práce studentů
- Demonstrace dovedností
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Seminární práce
- Individuální prezentace na semináři
- Demonstrace dovedností při cvičení
|