|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 9TDA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
9TDA
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Teorie a didaktika atletiky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 3
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenta s technikou a metodikou běhu, vrhu koule, sprintu, hodu. Představit trénink rychlostních schopností, obecná odrazová cvičení. Charakterizovat průpravná odrazová cvičení pro skok daleky, vysoký a techniky rozběhu. Vytvořit představu o metodách zlepšování vytrvalosti. Představit metody jednotlivých atletických disciplín.
|
Požadavky na studenta
|
Testy teoretických znalostí.
Náslechy.
Vedení hodiny.
Atletické pohybové dovednosti ZŠ.
Aktivní 90% účast na cvičeních.
Bezpečnost v rámci výuky.
Zkouška kombinovaná.
|
Obsah
|
1. Běh - technika, ABC, rovinky. 2. Koule - koulařská abeceda, odhody z různých poloh, technika. 3. Sprint - nízký start, trénink startovní reakce. 4. Trénink rychlostních schopností. 5. Hod - odhodová cvičení - hry, soutěže, pětikrokový rytmus. 6. Obecná odrazová cvičení. 7. Průpravná odrazová cvičení pro skok daleký + trénink rozběhu. 8. Průpravná odrazová cvičení pro skok vysoký + trénink rozběhu. 9. Vytrvalost - fartlek. 10. Vyučovací metody jednotlivých atletických disciplín
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Dostál, Emil; Velebil, Václav. Didaktika školní atletiky : Určeno pro posl. fak. tělesné výchovy a sportu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-257-3.
-
Doporučená:
Choutková, Božena; Fejtek, Miloslav. Malá škola atletiky. Praha: Olympia, 1989.
-
Doporučená:
Vacula, Jindřich. Trénink lehkoatletických disciplín. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1972.
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny : Určeno stud. 1. - 4. roč. učitelství pro 1. stupeň zákl. škol i učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pedag. fak.. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-040-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
8
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student má motorické schopnosti a dovednosti na úrovni přijímacího řízení z atletiky pro obory TV, které dále aktivně rozvíjí. Zvládá základní techniky vybraných atletických disciplin a má tělesné a zdravotní předpoklady pro aktivní absolvování praktické výuky a praktických zápočtových požadavků. Studenti vstupují do tohoto předmětu s následujícími předpoklady:
- schopnost vést výukovou jednotku;
- schopnost aplikace teoretických poznatků v praxi;
- schopnost orientace v systematice předmětu;
- verbální a nonverbální vyjadřovací schopnosti;
- analytické schopnosti;
- kreativita a flexibilita.
Student má tělesné a zdravotní předpoklady pro aktivní absolvování praktické výuky a praktických zápočtových požadavků.
Student má tělesné a zdravotní předpoklady pro aktivní absolvování praktické výuky a praktických zápočtových požadavků. |
Získané způsobilosti |
Student užívá získaných teoretických pojmů z oblasti teorie a didaktiky atletiky v praxi. |
Vyučovací metody |
- Přednáška s praktickými aplikacemi
- Výuka podporovaná multimédii
- Prezentace práce studentů
- Demonstrace dovedností
- Samostatná práce studentů
- Přednáška
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Seminární práce
- Kombinovaná zkouška
|
|
|
|