|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / A1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
A1
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Atletika 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
109 / -
|
0 / 0
|
1 / 9
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto předmětu je zdokonalování techniky a výkonnostního růstu ve vybraných atletických disciplínách s důrazem na úroveň pohybových dovedností.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test z teorie.
Požadovaná výkonnost v následujících disciplínách:
Běh na 100m, skok daleký, hod granátem, vrh koulí, běh na 1500/800m.
Aktivní 75% účast na cvičeních.
|
Obsah
|
Obsahem tohoto předmětu:
Sprint 100 m, skok daleký, vrh koulí, hod granátem 350 g, běh na 1500 m muži a800 m ženy. Diagnostika a zlepšování techniky vybraných atletických disciplín.
Přednášky: základy teorie atletiky /terminologie, bezpečnost, rozcvičení, kompenzace, charakteristika a technika vybraných atletických disciplín/.
1. Úvodní hodina - cíl, obsah, požadavky, organizace výuky
Běh - technika, ABC, rovinky
2. Úvodní testování (Cooper, 100m, koule, hod)
3. Koule - koulařská abeceda, odhody z různých poloh
Hry na rozvoj rychlosti a odrazových schopností
4. Sprint - nízký start, trénink startovní reakce
Koule - bočný způsob - technika
5. Trénink rychlostních schopností
Koule - bočný způsob - finální podoba vrhu
6. Kontrola 100m, koule
Hod - odhodová cvičení - hry, soutěže
7. Obecná odrazová cvičení
Hod - 5 krokový rytmus
8. Průpravná odrazová cvičení pro skok daleký + trénink rozběhu
Hod - finální podoba
9. Kontrola - 100 m, koule, hod, vytrvalost
Vytrvalost - fartlek
10. Vytrvalost - fartlek nebo výška (dle počasí)
11. Dálka - odrazová, letová fáze, skoky z zkráceného rozběhu
Rozvoj rychlostních schopností
12. Dálka - finální podoba skoku
13. Test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Dostál, Emil; Velebil, Václav. Didaktika školní atletiky : Určeno pro posl. fak. tělesné výchovy a sportu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-257-3.
-
Doporučená:
Choutková, Božena; Fejtek, Miloslav. Malá škola atletiky. 1. vyd. Praha : Olympia, 1989.
-
Doporučená:
Vacula, Jindřich. Trénink lehkoatletických disciplín. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1972.
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny : Určeno stud. 1. - 4. roč. učitelství pro 1. stupeň zákl. škol i učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pedag. fak.. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-040-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
aplikovat základní znalosti biologie na úrovni přijímacího řízení |
disponovat základními znalostmi techniky atletických disciplín |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat motorickými schopnostmi a dovednostmi na úrovni přijímacího řízení z atletiky pro obory TV |
používat základní techniky vybraných atletických disciplin |
absolvovat praktickou výuku včetně zápočtových požadavku s ohledem na jeho tělesné a zdravotní předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat nabyté teoretické znalosti |
rozpoznat základní chyby v technice atletických disciplin |
sestavit základní strukturu tréninkové jednotky v atletice ve vybraných disciplínách |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prokázat zvýšení výkonosti ve srovnání s přijímacím řízením |
opravit základní chyby v technice atletických disciplin |
predikovat výkonnost v atletických disciplínách na základě aktuálních rychlostních, silových, vytrvalostních a dovednostních předpokladů |
demonstrovat základní techniky ve vybraných atletických disciplínách |
splnit stanovené výkonnostní limity |
zajistit bezpečnost praktické výukové jednotky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
|
|
|
|