|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / ATV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
ATV
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Aplikovaná tělesná výchova
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
42 / -
|
4 / 20
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Přiblížit studentům teoreticky i prakticky problematiku handicapu, jeho psychosociální aspekty a dnešní možnosti pohybové aktivity handicapovaných.Uvést studenty do základní problematiky v oboru tělesné výchovy a sportu osob s různým typem postižení. Charakterizovat a rozdělit jednotlivé typy postižení. Představit studentům možnosti pohybové rekreace a sportu osob s postižením.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, zhodnocení práce ostatních studentů. Prakticky v malých skupinkách realizovat dle témat praktický výstup s handicapovanými, prezentovat výstup na závěrečném semináři včetně fotodokumentace akce formou powerpointové prezentace a celkové zhodnocení.
|
Obsah
|
Problematika handicapu, psychosociální aspekty, pohybové aktivity a tělesná výchova podle druhu postižení. Praktické a speciální školy, ústavy, organizace sdružující postižené občany. Aplikovaná tělesná výchova ve školách. Hipoterapie, canisterapie, paralympijské hry. Volnočasová pohybová aktivita handicapovaných, sportovní a tělovýchovné vyžití, fyzioterapie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
APA Olomouc.
-
Doporučená:
Ješina, O. & Kudláček, M. Aplikovaná tělesná výchova. Olomouc, 2011.
-
Doporučená:
Kol. autorů. Co byste měli vědět o integraci a nevíte, koho se zeptat. Rytmus, o.s., Praha, 2003.
-
Doporučená:
Čechák, Vladimír; Linhart, Jiří. Sociologie sportu. 1. vyd. Praha : Olympia, 1986.
-
Doporučená:
Kábele, Josef. Sport vozíčkářů. 1. vyd. Praha : Olympia, 1992. ISBN 80-7033-233-6.
-
Doporučená:
www.handicapsports.cz
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Projekt individuální [40]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Chuť, empatie a vstupní motivace přijmout jinakost. Možnost vložit své znalosti, zkušenosti a schopnosti do aktivního procesu zpřístupnění pohybových aktivit osobám různého věku s různým postižením.U studenta jsou předpokládány vstupní znalosti z oborů anatomie, fyziologie a teorie pohybové rekreace. |
Získané způsobilosti |
Student na základě nabytých znalostí sestaví a prakticky ověří program pohybové aktivity pro konkrétní skupinu osob s handicapem. Student se orientuje v základních pojmech z oboru aplikovaných pohybových aktivit a aplikuje je do podmínek tělesné výchovy a sportu postižených osob. |
Vyučovací metody |
- Projektová výuka
- Prezentace práce studentů
- Samostudium studentů
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Projekt
- Seminární práce
- Demonstrace dovedností při praxi
|
|
|
|