Cíle předmětu (anotace):
|
Teoreticky i prakticky uvést studenty do problematiky tvorby pohybových skladeb bez náčiní, či s náčiním.
Rozvinout pohybovou kreativitu studentů a jejich didaktické dovednosti.
|
Požadavky na studenta
|
- metodický výstup - nácvik pohybové skladby bez náčiní / s náčiním, kterou student sám (nebo ve dvojici - dle počtu studentů v předmětu) vytvoří
- písemný a grafický záznam vytvořené pohybové skladby
- aktivní účast na cvičeních s metodickými výstupy
|
Obsah
|
Úvod do teorie pohybové skladby (PS), principy tvorby PS.
Nácvik společné PS bez náčiní / s náčiním.
Metodické výstupy studentů - vlastní tvorba PS bez náčiní / s náčiním a její nácvik s ostatními studenty.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
33
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Zvládnutí pohybového vyjádření základních hudebních veličin.
Zvládnutí základních tanečních kroků a prvků bez náčiní z rytmické gymnastiky.
Estetické a hudební cítění. |
Získané způsobilosti |
Student:
- předvede pohybovou skladbu (PS) nacvičovanou s vyučujícím
- samostatně, či ve skupině (dle počtu studentů ve výuce) vytvoří na zvolenou hudbu PS bez náčiní, či s náčiním
- uplatní v ní principy tvorby pohybové skladby a využije zkušenosti získané při nácviku společné PS
- metodicky správně skladbu naučí ostatní studenty
- rozebere a zhodnotí PS vytvořené ostatními studenty
|
Vyučovací metody |
- Kooperativní výuka
- Prezentace práce studentů
- Demonstrace dovedností
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Seminární práce
- Individuální prezentace na semináři
- Demonstrace dovedností při cvičení
|