|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / DI1ZS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
DI1ZS
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Didaktika TV 1 ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
16 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky didaktické terminologie, představit teoretický základ didaktiky tělesné výchovy se zaměřením na realizaci a zpětnou analýzu vyučovacího procesu
|
Požadavky na studenta
|
1. Zpracovaná příprava na vyučovací jednotku TV
2. Vystoupení s problémovým úkolem na semináři
3. 2 průběžné zápočtové písemné testy
4. Aktivní 80% účast na seminářích
|
Obsah
|
Projekty výchovy a vzdělávání ve školní TV
Vývoj didaktiky školní TV
Organizační formy tělovýchovného procesu
Didaktické zásady vyučovacího procesu
Učivo ve školní tělesné výchově
Vyučovací způsoby, postupy a metody
Didakticko organizační formy práce v tělesné výchově
Optimalizace a efektivizace v TV
Kinestetický učební styl
Pohybově rekreační programy
Vyučovací jednotka ve školní TV z hlediska didaktických, fyziologických, sociologických a psychologických aspektů
Zásady komunikace a spolupráce se žáky v TV
Nespolupracující chování v TV
Klíčové dovednosti učitele TV
Tvorba ŠVP
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 1981.
-
Doporučená:
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-127-7.
-
Doporučená:
Vilímová, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. Brno : Paido, 2002. ISBN 80-7315-033-6.
-
Doporučená:
Sýkora, František; Kostková, Jarmila; Vorlíček, Václav. Didaktika tělesné výchovy : učební text pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Kyriacou, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
-
Doporučená:
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-118-2.
-
Doporučená:
Mužík, Vladislav. Tělesná výchova a zdraví : zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7.
-
Doporučená:
Hníždilová, M. Tělovýchovné chvilky. Brno, 2006.
-
Doporučená:
Učební osnovy středních a základních škol.
-
Doporučená:
Jonášová, D., Michálková, J., Mužík, V. Učení v pohybu aneb výuka pro neposedy. Brno: MU, 2006.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Celkem
|
59
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student ovládá
- metodiku nácviku pohybových dovedností v jednotlivých sportovních odvětvích
- zásady rozcvičení, kompenzace a relaxace v tělesné výchově
- základy komunikace a práce s dětmi
|
Získané způsobilosti |
Student používá základní pojmy didaktiky tělesné výchovy, porovná souvislosti historie a současnosti ve vyučování tělesné výchově a sportu, vysvětlí nezbytnosti a variabilnosti organizačních forem a didakticko- organizačních forem práce tělovýchovného procesu,
aplikuje základní didaktické zásady, vyučovací způsoby, postupy a metody ve vyučování tělesné výchovy, používá základními prvky optimalizace a efektivizace ve vyučování tělesné výchovy, modifikuje jednotlivé prvky z vyučovacího procesu do tvorby pohybově rekreačních programů, na základě sestavených plánů zpracuje různé typy vyučovacích jednotek TV.
|
Vyučovací metody |
- Přednáška s diskusí
- Přednáška s analýzou videozáznamu
- Přednáška s praktickými aplikacemi
- Skupinová výuka
- Kooperativní výuka
- Diskuse
- Přednáška
- Seminář
|
Hodnotící metody |
- Test
- Seminární práce
- Kvalita zpracovaného referátu
- Demonstrace dovedností při semináři
- Autoevaluace
|
|
|
|