|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / HIKIN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
HIKIN
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Historie TK a úvod do kinantropologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Historie tělesné kultury a úvod do kinantropologie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
74 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získání odborných znalostí v oblasti historie tělesné kultury, pochopení a osvojení tělovýchovných hodnot v historickém kontextu. Osvojení základních dovedností z oblasti teorie tělesné výchovy, sportu a pohybové rekreace, pochopení a uplatňování základních principů preventivního působení pohybových aktivit jako kompenzačního činitele negativního působení civilizačních vlivů na zdraví člověka.
|
Požadavky na studenta
|
Kombinovaná zkouška
Písemný test ze základních poznatků a terminologie
Zpracování pracovních archů
|
Obsah
|
Přednášky
Tělesná kultura jako společenský fenomén na pozadí historického vývoje. Historie tělesné kultury v jednotlivých společensko-ekonomických formacích až do současnosti. Orientace v historii olympijského hnutí. Tělesná výchova ve školních podmínkách na našem území, její historie a vývoj. Vznik a vývoj organizované tělesné výchovy na území České republiky. Orientace v aktuálním dění v oblasti tělesné výchovy a tělesné kultury v České republice a ve světě.
Cvičení
Kinantropologie jako studijní obor, orientace v informačních pramenech, vyhledávání informací. Metody kinantropologie. Lidský pohyb, motorika člověka. Pohybová aktivita jako základní determinanta vývoje člověka. Tělesná kultura. Tělesná cvičení, strukturální stránka TC. Procesuální stránka TC. Finální stránka TC, motorický výkon, výkonnost, zdatnost.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Svoboda, Bohumil; Hošek, Václav. Aktuální otázky kinantropologie : Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti : Určeno pro posl. fak. tělesné výchovy a sportu Univ. Karlovy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-650-1.
-
Základní:
Dobrý, Lubomír. Analýza didaktické interakce v tělesné výchově. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-334-2.
-
Základní:
Kössl, Jiří; Krátký, František; Marek, Jaroslav. Dějiny tělěesné výchovy II.. Vyd. 1. Praha : Olympia, 1986.
-
Základní:
HERCIG, S. Kinantropologie pro studující učitelství Tv. PEF Plzeň, 1994.
-
Základní:
Dovalil, Josef. Olympismus. 1. vyd. Praha : Olympia, 2004. ISBN 80-7033-871-7.
-
Doporučená:
Krátký, František. Dějiny tělesné výchovy I. Praha : Olympia, 1974.
-
Doporučená:
Blahuš, P. Kinantropologie na Univerzitě Karlově.. Těl. Vých. Mlád. 1993, č. 7, s. 17-23. 1993.
-
Doporučená:
Svatoň, Vratislav. Program zdravotně orientované zdatnosti. 1. vyd. Praha : NS Svoboda, 1997. ISBN 80-205-0541-5.
-
Doporučená:
Kössl, Jiří; Waic, Marek; Štumbauer, Jan. Vybrané kapitoly z dějin tělesné kultury. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-608-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
2
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
2
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
2
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat znalosti oboru tělesné výchovy a společenských věd v rozsahu RVP pro gymnázia |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit problematiku historie a současnosti v oblasti tělesné kultury |
objasnit propojení tělesné kultury s celospolečenským vývojem |
popsat vývoj novodobého olympismu |
objasnit nové vývojové trendy v oblasti řízení a organizace tělesné výchovy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
rozpoznat strukturu tělesných cvičení |
vyhledávat informace v elektronických informačních zdrojích |
posoudit kvalitu odborného časopisu |
navrhnout program zdravotně orientovaných pohybových aktivit |
pracovat technikami explorativních metod výzkumu v kinantropologii |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
E-learning, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|