|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / LVKNŠ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
LVKNŠ
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Letní výcvikový kurz
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
6
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
79 / -
|
0 / 0
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do praxe funkčního využívání turistiky, pobytu v přírodě, cyklistiky a cykloturistiky v předmětu Letní výcvikový kurz.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v průběhu kurzu.
Příprava a realizace pohybových činností v přírodě a na kole.
Aktivní účast při sestavení, realizaci a vyhodnocení turistické nebo cykloturistické trasy (celodenní výlet).
Splnění časového limitu v orientačním běhu (modelový závod).
|
Obsah
|
Výuka je zaměřena na osvojení odborných vědomostí a dovedností v oblasti pobytu v přírodě.
Pohybové hry a činnosti v přírodě.
Táboření, turistika, cyklistika a cykloturistika.
Orientace a topografie, orientační běh.
Lanové překážkové dráhy a lanové aktivity.
Pohybová rekreace v přírodním prostředí.
Příprava, plánování, vedení a zhodnocení akce.
Pohybové aktivity osob se specifickými potřebami v přírodním prostředí.
Pohybové aktivity jsou zaměřeny na didaktiku pohybových aktivit v přírodním prostředí s ohledem na věkovou skupinu dětí mladšího školního věku.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
NEUMAN,J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1999.
-
Doporučená:
ŠAFRÁNEK,J. Kolo pro děti a jejich rodiče. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-438-9.
-
Doporučená:
Kirchner, Jiří; Hnízdil, Jan. Orientační hry nejen do přírody. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0798-5.
-
Doporučená:
NEUMAN,J. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál, 1999.
-
Doporučená:
CHOUR,J. Receptář her. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-388-980-7.
-
Doporučená:
Neumann, Jan. Turistika a sporty v přírodě. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-391-9.
-
Doporučená:
HURYCHOVÁ, A. Turistika I.,II. PF UJEP Brno, 1975.
-
Doporučená:
BÍLEK, F. a kol. Turistika mládeže. Olympia Praha, 1971.
-
Doporučená:
Zapletal, Miloš. Velká encyklopedie her. Sv. 1., Hry v přírodě. Praha : Olympia, 1985.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
10
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
48
|
Projekt individuální [40]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
objasnit základní tábornické vědomosti a dovednosti a základy pobytu v přírodě |
vysvětlit techniku jízdy na kole |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základní tábornické vědomosti a dovednosti a základy pobytu v přírodě v praxi |
předvést manipulaci s jízdním kolem a provést praktickou ukázku jízdy na kole |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat základní tábornické vědomosti a dovednosti a základy pobytu v přírodě v praxi při modifikaci pohybových činností a her v přírodě pro žáky 1. stupně ZŠ |
rozpoznat možnost vzniku krizových situací při pohybových aktivitách v přírodě a navrhnou jejich řešení |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně navrhnout a realizovat řešení při zdokonalování odborných dovedností z oblasti pobytu v přírodě, turistiky a cykloturistiky |
samostatně a odpovědně sestavit a přizpůsobit trasu pro pěší turistiku a cykloturistiku členům družstva a koordinovat činnost v týmu při její realizaci |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|