|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / PMNSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
PMNSP
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Psychomotorika NŠSP
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
4 / -
|
13 / -
|
3 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky psychomotoriky pro rozvoj harmonické osobnosti. Seznámit je
s využitím psychomotrických her na rozvoj myšlení, paměti, smyslového vnímání, sociální komunikace, rovnováhy a uvědomování si vlastního těla. Vytvořit zásobník her s využitím alternativních pomůcek v terénní praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Vystoupení ve cvičení - průběžné vypracovávání kartiček s následným metodickým výstupem (význam, popis, alternativy psychomotorické hry), seminární práce.
|
Obsah
|
Psychomotorické hry na rozvoj myšlení, paměti, smyslového vnímání komunikace, rovnováhy a uvědomování si vlastního těla. Využití alternativních pomůcek v edukačních procesech.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Szabová, Magdaléna. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky : stimulační hry pro děti od 3 do 10 let. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-276-9.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Cvičíme a hrajeme si. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1995. ISBN 80-85783-07-X.
-
Doporučená:
Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem : Základy psychomotoriky. Praha : Unie zdravotní tělesné výchovy, 1995.
-
Doporučená:
TROJOVSKÁ, D. a RUSNOKOVÁ,L. Hravě v psychomotorice. PC, Plzeň, 1994.
-
Doporučená:
Šimanovský, Zdeněk; Mertin, Václav. Hry pomáhají s problémy. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-85282-93-3.
-
Doporučená:
Portmann, Rosemarie; Schneider, Elisabeth. Hry zaměřené na zvýšení koncentrace a uvolnění. 1. vyd. Praha : Portál, 1993. ISBN 80-85282-67-4.
-
Doporučená:
Herm, Sabine. Psychomotorické hry : 92 her zaměřených na motorický rozvoj dětí v mateřské škole. 2. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-139-8.
-
Doporučená:
Blahutková, Marie. Psychomotorika. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2003. ISBN 80-210-3067-4.
-
Doporučená:
Kábele, František. Tělesná výchova mládeže vyžadující zvláštní péči : Příručka pro stud. speciální pedagogiky na pedagog. fakultách. 3. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student by měl do tohoto předmětu vstupovat s teoretickými znalostmi zejména speciální pedagogiky.
|
Získané způsobilosti |
Student zvládne problematiku psychomotorických her a aplikuje ji do terénní praxe s klienty.
|
Vyučovací metody |
- Prezentace práce studentů
- Demonstrace dovedností
- Samostudium studentů
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Seminární práce
- Individuální prezentace na semináři
- Demonstrace dovedností při cvičení
- Průběžná evaluace
|
|
|
|