Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům možnosti pohybových aktivit ve všech věkových kategoriích. Uvést do problematiky praktické výuky včetně získávání zkušeností při modelových situacích v hromadné, skupinové a individuální formě vyučování.
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní pedagogické vedení tréninkových nebo cvičebních jednotek v rozsahu minimálně 13 hodin.
2. Zpracování semestrální práce - sestavení a realizace tréninkového nebo cvičebního plánu.
3. Zpracování minimálně 13 písemných příprav na tréninkovou nebo cvičební jednotku.
4. Doložení své pedagogické činnosti potvrzením od zastřešující organizace.
|
Obsah
|
Pravidelná aktivní metodická, pedagogická a didaktická činnost ve vybraných rekreačně pohybových aktivitách v průběhu celého semestru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat metodické postupy nácviku a zdokonalování pohybových dovedností |
aplikovat získané vědomosti v průběhu studia do své pedagogické činnosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat základy komunikace a práce s dětmi předškolního a mladšího školního věku |
aplikovat získané dovednosti v průběhu studia do své pedagogické činnosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
sestavit a konzultovat tréninkový nebo cvičební plán pro vybranou cvičební skupinu s konkrétním cílem |
Zhodnotit cvičební nebo tréninkovou jednotku a provést autoevaluaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat získané vědomosti a dovednosti do praktických pedagogických činností |
vysvětlit a prakticky demonstrovat cvičencům průběh pohybových činností a předat zpětnovazební informace |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Studijní praxe, |
Demonstrace dovedností, |
|