|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / PSMT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
PSMT
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Psychomotorika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Psychomotorika NŠSP
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
39 / -
|
16 / -
|
3 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/PMNSP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky psychomotoriky pro rozvoj harmonické osobnosti. Seznámit je
s využitím psychomotrických her na rozvoj myšlení, paměti, smyslového vnímání, sociální komunikace, rovnováhy a uvědomování si vlastního těla. Vytvořit zásobník her s využitím alternativních pomůcek v terénní praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné vypracovávání kartiček s následným metodickým výstupem (význam, popis, alternativy cíleně zaměřené psychomotorické hry).
Metodický výstup ve skupinách - vedení psychomotorického bloku her a aktivit.
Seminární práce.
|
Obsah
|
Psychomotorické hry na rozvoj myšlení, paměti, smyslového vnímání, komunikace, rovnováhy a uvědomování si vlastního těla. Psychomotorické hry na rozvoj pohybových schopností. Využití alternativních pomůcek v edukačních procesech.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Szabová, Magdaléna. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky : stimulační hry pro děti od 3 do 10 let. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-276-9.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Cvičíme a hrajeme si. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1995. ISBN 80-85783-07-X.
-
Doporučená:
Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem : Základy psychomotoriky. Praha : Unie zdravotní tělesné výchovy, 1995.
-
Doporučená:
TROJOVSKÁ, D. a RUSNOKOVÁ,L. Hravě v psychomotorice. PC, Plzeň, 1994.
-
Doporučená:
Šimanovský, Zdeněk; Mertin, Václav. Hry pomáhají s problémy. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-85282-93-3.
-
Doporučená:
Portmann, Rosemarie; Schneider, Elisabeth. Hry zaměřené na zvýšení koncentrace a uvolnění. 1. vyd. Praha : Portál, 1993. ISBN 80-85282-67-4.
-
Doporučená:
Clements, Rhonda L. Moving with words & actions. 2017. ISBN 978-1-4925-5070-9.
-
Doporučená:
Herm, Sabine. Psychomotorické hry : 92 her zaměřených na motorický rozvoj dětí v mateřské škole. 2. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-139-8.
-
Doporučená:
Blahutková, Marie. Psychomotorika. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2003. ISBN 80-210-3067-4.
-
Doporučená:
Kábele, František. Tělesná výchova mládeže vyžadující zvláštní péči : Příručka pro stud. speciální pedagogiky na pedagog. fakultách. 3. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišit a zařadit různé druhy pohybových her na rozvoj pohybových schopností a základních pohybových dovedností
|
vymezit zásady týmové spolupráce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
určit jakými psychomotorickými hrami rozvíjet psychickou, sociální stránku jedince a jaké hry jsou zaměřené na tělesné schéma
|
rozlišit vhodnost různých psychomotorických her pro různé věkové kategorie a různá sportovní odvětví |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhnout a aplikovat soubor psychomotorických her do výuky
|
stanovit využití tradičního, netradičního i specifického náčiní k psychomotorickým hrám různými způsoby |
zhodnotit metodické výstupy ostatních studentů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|