|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / PSMU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
PSMU
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Psychologie PA a motor. učení
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
21 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky psychologie pohybových aktivit a motorického učení. Představit studentům teorie, východiska, zákonitosti, průvodní mechanismy a psychologické aspekty motorického učení.Seznámit studenty s možnostmi psychodiagnostiky a její použití v souvislosti s pohybovými aktivitami.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce.
Písemný test ze základních poznatků a terminologie MU.
Ústní zkouška.
|
Obsah
|
Obsah předmětu:
1. Východiska motorického učení, lidské chování, motorika - fylogeneze, ontogeneze pohybových aktivit.
2. Učení, druhy učení, druhy motorického učení.
3. Vývoj teorií učení a motorického učení.
4. Proces a biologické základy motorického učení, předpoklady MU.
5. Průběh,vnímání a zpracování podnětů, programování.
6. Psychologické aspekty pohybových aktivit a motorického učení.
7. Pohybové dovednosti, znaky, klasifikace a charakteristika pohybových dovedností.
8. Fáze motorického učení.
9. Křivky motorického učení.
10. Průvodní mechanismy motorického učení - retence a zapomínání, zpevňování a korekce chyb.
11. Integrace, transfer a přeučování.
12. Nové poznatky v motorickém učení.
13. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hošek V., Rychtecký A. Motorické učení, In: Vaněk (ed.) Psychologie sportu. SPN Praha, 1984.
-
Doporučená:
Choutka Miroslav. Motorické učení v tělovýchovné praxi.
-
Doporučená:
Slepička, Pavel; Hošek, Václav,; Hátlová, Běla. Psychologie sportu. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1290-9.
-
Doporučená:
Vaněk, M., Hošek, V., Rychtecký, A., Slepička, P. & Svoboda B. Psychologie sportu (Sport Psychology). Praha, Olympia, 1983.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Studenti vstupují do předmětu s teoretickými znalostmi získanými v rámci absolvovaných předmětů KTB/ANAM, KTB/FYZI, KTV/KIN a KTV/APM. |
Získané způsobilosti |
Student se orientuje v základních pojmech z oboru sportovní psychologie. Syntetizuje a aplikuje dříve získané znalosti z pedagogicko-psychologických oborů. Vyhledá v odborné literatuře pojmy propojující jednotlivá odvětví psychologie a teorie jednotlivých sportovních odvětví. Používá empirické metody diagnostiky v psychologii.
Studenti:
- užívají a vysvětlí pojmy z jednotlivých oblastí motorického učení
- aplikují teoretické znalosti z oblasti motorického učení na modelové situace z oblasti tělesné výchovy a sportu.
|
Vyučovací metody |
- Výuka podporovaná multimédii
- Přednáška
|
Hodnotící metody |
- Test
- Ústní zkouška
- Seminární práce
|
|
|
|