|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / PTVS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
PTVS
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Pedagogika tělesné výchovy a sportu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Pedagogika TVS
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
50 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky pedagogiky tělesné výchovy a sportu. Charakterizovat základní pojmy oboru. Představit institucionální základy tělesné výchovy a sportu. Systematizovat základní poznatky jednotlivých pohybových činností a pedagogiky tělesné výchovy a sportu.
|
Požadavky na studenta
|
1. Zpracování samostatné práce na předem zadané téma a její prezentace.
2. Písemný test.
3. Ústní zkouška.
|
Obsah
|
1. Klíčová období vývoje tělesné výchovy, sportu.
2. Pedagogika, didaktika, Výzkumné metody v pedagogice.
3. Tělesná výchova, sport, systém. Projekty výchovy a profesního vzdělávání.
4. Sport v Evropě: EK, Rada Evropy, ENGSO, ENOC.
5. Evropské curriculum školní tělesné výchovy.
6. "Žák", "sportovec"subjekty a objekty výchovy a vzdělávání etapy ontogenetického vývoje. Senzomotorické učení I.
7. Obecné učení, zákony učení. Senzomotorické učení II.
8. Dovednosti, druhy senzomotorického učení. Senzomotorické učení III. Průběh osvojování pohybových dovedností a činností, fáze učení.
9. Komunikativní dovednosti pedagoga v oblasti tělesná výchova a sport, volnočasové pohybové aktivity a aplikované pohybové aktivity.
9. Pohybová aktivita, sportovní trénink. Osobnost učitele a trenéra.
10. Struktura, schopnosti a dovednosti, osobnostní rysy. Vyučovací a výchovné činnosti učitele a trenéra.
11. Vyučovací způsoby, metody, styly výchova, olympijská výchova. Podmínky vzdělávací a výchovné činnosti v tělesné výchově. Sportovní trénink.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Jaromír Votík, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Daniela Benešová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Daniela Benešová, Ph.D. (100%),
Mgr. Karel Švátora, Ph.D. (100%),
Doc. PaedDr. Jaromír Votík, CSc. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-127-7.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
-
Doporučená:
Svoboda, Bohumil. Pedagogika sportu. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0156-7.
-
Doporučená:
Green, K. & Hartman, K. Physical Education - Essentials Issues.. London: Thousand Oaks.
-
Doporučená:
Jansa Petr, Dovalil Josef. Sportovní příprava. Praha, 2007. ISBN 80-903280-8-3.
-
Doporučená:
Svoboda, B. Stručná pedagogika sportu.. Praha: Karolinum, 1996.
-
Doporučená:
Pařízek, Vlastimil. Základy obecné pedagogiky. Praha : Univerzita Karlova, 1996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
119
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student vstupuje do předmětu se základními znalostmi z oboru kinantropologie a antropomotorika |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student se orientuje v základních pojmech z oboru pedagogika tělesné výchovy a sportu. Syntetizuje a aplikuje dříve získané znalosti z pedagogicko-psychologických oborů. Vyhledá v odborné literatuře pojmy propojující odvětví pedagogiku tělesné výchovy a sportu a teorie jednotlivých sportovních odvětví. Student používá empirické metody diagnostiky v pedagogice |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|