|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / RKPF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
RKPF
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Rekreačně kondiční programy a fitness
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Rekreačně kondiční programy
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
70 / -
|
0 / -
|
1 / 25
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/BRKP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky základního pojmosloví a tvorby individuálních pohybových programů a fitness. Na základě vstupní diagnostiky posoudit stav pohybového aparátu konkrétního klienta a vytvořit pro něj individuálně zacílený program kondičně vyrovnávacích cvičení.
|
Požadavky na studenta
|
Teoretický rozbor zásobníku probíraných cviků v průběhu semestru a problematika jejich praktické aplikace. Průběžné předvedení praktických cvičení v průběhu semestru. Absolvování zdravotně orientovaných a kondičně orientovaných pohybových programů. Seminární práce. Vstupní diagnostika pohybového aparátu a posouzení pohybového režimu konkrétního jedince. Zápočtový test.
|
Obsah
|
1.Úvod do výuky, poučení o bezpečnosti, zápočtové požadavky.
2.Sestavování cvičebních plánů pro různé věkové a funkční skupiny jedinců, zdravotní východiska uplatňovaných programů.
3.Zdravotně orientované programy - cviky protahovací a tonizační (Pilates, Power jóga, Tai-chi).
4.Kondičně orientované programy - prvky funkčního tréninku (Flowin, TRX, kruhový trénink).
5.Zdravotně orientované programy ve venkovním prostředí (Nordic walking, Nordic running).
6.Kondičně orientované programy - aerobní programy (Heat, Alpinning).
7.Zdravotní a funkční východiska pro posilování se zátěžemi a na strojích.
8.Zásobník cviků ve fitness - zdravotní aspekty posilování zádových a břišních svalů.
9.Zásobník cviků ve fitness - zdravotní aspekty posilování svalstva hrudníku a ramen.
10.Zásobník cviků ve fitness - zdravotní aspekty posilování svalstva paží, hluboký stabilizační systém.
11.Zásobník cviků ve fitness - zdravotní aspekty posilování svalů pánevních, správné postavení pánve.
12.Zásobník cviků ve fitness - zdravotní aspekty posilování svalstva dolních končetin.
13.Zápočtový test, plnění zápočtových požadavků.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
STACKEOVA, D. Fitness programy teorie a praxe.
-
Základní:
STACKEOVA, D. Fitness-metodika cvičení ve fitness centrech. Praha Karolinum, 2006.
-
Základní:
Tlapák Petr. Posilování kloubní kondice. Praha, 2014. ISBN 978-80-7420-037-3.
-
Doporučená:
Stackeová Daniela. Relaxační techniky ve sportu. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3646-4.
-
Doporučená:
Bean, A. Sports supplement. Bloomsbury Publishing PLC, 2015. ISBN 978-1-4729-0966-4.
-
Doporučená:
Tlapák, P. tonus.
-
Doporučená:
Tlapák, P. Tvarování těla pro muže i ženy. Praha : ARSCI, 1999. ISBN 80-86078-00-0.
-
Doporučená:
Teplý, Z. Zdraví, zdatnost, pohybový režim. Praha, ČASPV, 1995.
-
Doporučená:
Blahušová,E. Životní styl wellness. Praha, 1995.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
3
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
64
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními znalosti anatomie a fyziologie studované na VŠ |
vykazovat znalost svalových testů a základní vstupní pohybové diagnostiky |
aplikovat znalosti načerpané v předmětu Sportovní trénink, Antropomotorika a Rekreologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky aplikovat problematiku zdravotního cvičení na vybrané jedince |
diagnostikovat nesprávné postavení tělních segmentů a optimalizovat nastavení klienta v základních cvičebních polohách |
nastavit základní parametry kondičního a zdravotně zaměřeného tréninku pro konkrétního klienta |
disponovat osobní zkušeností s nějakým typem silové přípravy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
teoreticky vysvětlit základní problematiku cvičení ve fitness centrech |
teoreticky vysvětlit základní problematiku tvorby kondičně i zdravotně zaměřených programů pro běžnou populaci i pro jedince s určitými zdravotními specifiky |
analyzovat vstupní informace a vytvořit individuálně přizpůsobený pohybový program podle stanovených kritérií |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prakticky vysvětlit a na příkladech předvést základní metodiku cvičení ve fitness centrech |
prakticky vysvětlit a na příkladech předvést cvičební postupy kondičně i zdravotně zaměřených programů pro běžnou populaci i pro jedince s určitými zdravotními specifiky |
analyzovat stav pohybového aparátu vybraného jedince, sestavit a prakticky předvést individuálně přizpůsobený pohybový program |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|