|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / SHZS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
SHZS
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Sportovní hry pro ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
33 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/DISHZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky didaktického procesu ve sportovních hrách a představit studentům jeho zákonitosti.
|
Požadavky na studenta
|
Kombinovaná zkouška - hodnocení úrovně osvojení teoretických poznatků a schopnosti jejich didaktické aplikace. Dvě zápočtové seminární práce z didaktiky sportovních her.
|
Obsah
|
1. Seznámení s tématickými okruhy, cíly, úkoly a pojetím zkoušky ze SH.
2. Postavení hry ve společnosti.
3. Charakteristika a dělení SH.
4.-5.Pojetí individuálního herního výkonu.
6. Pojetí týmového herního výkonu.
7.-8 Biotechnologie tréninkového procesu.
9.-10. Didaktická technologie tréninkového procesu.
11. Řídící činnost učitele a trenéra ve SH.
12. Přehled didaktických stylů.
13. Diagnostika výkonu ve SH.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Velenský, Michal. Basketbal : herní trénink, kondiční trénink, technika, taktika. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-834-2.
-
Doporučená:
Další didaktické publikace ze SH - viz. tématické okruhy ke zkoušce. Doporučená časopisecká literatura.
-
Doporučená:
Dobrý, Lubomír. Didaktika sportovních her : učebnice pro fak. tělesné výchovy a sportu Univ. Karlovy. 2., přeprac. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Doporučená:
Votík, Jaromír. Fenomény vývoje sportovní kariéry : v generačním kontextu československých fotbalových reprezentantů. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4245-8.
-
Doporučená:
Votík, Jaromír; Zalabák, Jiří; Bursová, Marta; Šrámková, Petra. Fotbalový trenér : základní průvodce tréninkem. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3982-3.
-
Doporučená:
Jančálek, Svatopluk. Házená : Teorie a didaktika. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
-
Doporučená:
Perič, Tomáš. Hry ve sportovní přípravě dětí. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0908-2.
-
Doporučená:
Bukač, Luděk. Intelekt, učení, dovednosti & koučování v ledním hokeji : komprehenzivní pohled na utkání, trénink a rozvoj individuálního herního výkonu. 1. vyd. Praha : Olympia, 2005. ISBN 80-7033-896-2.
-
Doporučená:
Choutka, Miroslav. Motorické učení v tělovýchovné a sportovní praxi. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1999. ISBN 80-7082-500-6.
-
Doporučená:
Kaplan, Oldřich; Buchtel, Jaroslav. Odbíjená : Teorie a didaktika. Praha : SPN, 1987.
-
Doporučená:
Táborský František. Sportovní hry. Praha, 2004. ISBN 80-247-0875-2.
-
Doporučená:
Dobrý, Lubomír; Semiginovský, Bohdan. Sportovní hry : Výkon a trénink. 1. vyd. Praha : Olympia, 1988.
-
Doporučená:
Nykodým, Jiří. Teorie a didaktika sportovních her. Brno, 2006.
-
Doporučená:
Votík, Jaromír. Trenér fotbalu UEFA "B" licence : (učební texty pro vzdělávání fotbalových trenérů). 1. vyd. Praha : Olympia, 2001. ISBN 80-7033-598-X.
-
Doporučená:
Dovalil, Josef. Výkon a trénink ve sportu. Vyd. 1. Praha : Olympia, 2002. ISBN 80-7033-760-5.
-
Doporučená:
TÁBORSKÝ, F. Základy teorie sportovních her. Praha: UK, 2007. ISBN 80-86317-48-x.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní terminologii související s obsahem děje utkání |
vysvětlit základní pravidla sportovních her |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
posoudit a zhodnotit herní způsobilost hráčů na elementární úrovni |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat problematiku individuálního a týmového herního výkonu v jednotlivých sportovních hrách |
vysvětlit biotechnologii a didaktickou technologii sportovních her |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zhodnotit význam determinant individuální a týmového herního výkonu |
samostatně posoudit využití didaktických forem a metod ve sportovních hrách |
aplikovat získané poznatky v konkrétních přípravách na vyučovací (tréninkovou) jednotku |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|