|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / SPD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
SPD
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Sportovní příprava dětí
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Atletická příprava dětí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
21 / -
|
0 / -
|
4 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 20
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/APD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto předmětu je zvládnutí sportovní přípravy dětí po teoretické i praktické stránce s možností využití i v jiných sportovních odvětvích.
|
Požadavky na studenta
|
Testy teoretických znalostí. Vedení vyučovací jednotky. Seminární práce.
Aktivní 75% účast na výuce
|
Obsah
|
Teoretické i praktické základy sportovní přípravy dětí a mládeže v atletice. Problematika tréninku v jednotlivých podskupinách atletických disciplín. Nejužívanější obecné tréninkové prostředky atletického charakteru s použitím v jiných sportovních odvětvích. Atmosféra, motivace, hodnocení, kontrola. Hospitace a účast na vedení dětí v rámci "atletických přípravek".
1.-2. Sprint
3.-4. Vertikální skoky
5.-6. Překážkové běhy
7.-8. Horizontální skoky
9.-10. Vrh a hody
11. Vytrvalostní běhy
12. Štafetové běhy
13. Shrnutí - diskuze
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Vacula, Jindřich; Dostál, Emil,; Vomáčka, Václav. Abeceda atletického tréninku. 2. vyd. Praha : Olympia, 1983.
-
Doporučená:
Mark Guthrie. Coaching Track & Field Successfully. Champaign, IL : Human Kinetics, 2003. ISBN 978073604274.
( DOI: OL7891989M )
-
Doporučená:
Dostál, Emil; Velebil, Václav. Didaktika školní atletiky : Určeno pro posl. fak. tělesné výchovy a sportu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-257-3.
-
Doporučená:
Wohlgefahrt, Karlheinz. Ein neues ABC des Laufens, Springens und Werfens: 1 .. Hamburg, 2014. ISBN 978-3-8300-7438-0.
-
Doporučená:
Angela Lumpkin. Introduction to physical education, exercise science, and sport studies. Boston, 2005. ISBN 007285166X.
( DOI: OL3303578M )
-
Doporučená:
Lütgeharm, Rudi. Leichtathletik für Kinder & Jugendliche - Grundschule : Stundenbilder für die Grundschule. Kerpen, 2019. ISBN 978-3-96624-017-8.
-
Doporučená:
Choutková, Božena; Fejtek, Miloslav. Malá škola atletiky. 1. vyd. Praha : Olympia, 1989.
-
Doporučená:
Comfort, Paul. Performance assessment in strength and conditioning. London, 2018. ISBN 978-0-415-78938-7.
-
Doporučená:
William H. Freeman. Physical education, exercise, and sport science in a changing society. Sudbury, MA, 2011. ISBN 978076378157.
( DOI: OL24524603M )
-
Doporučená:
Rubáš, K. Pohybové hry. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-371-2.
-
Doporučená:
Kellmann, Michael. Sport, recovery, and performance : interdisciplinary insights. London, 2018. ISBN 978-1-138-28776-1.
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Sportovní příprava. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1996. ISBN 80-7082-294-5.
-
Doporučená:
Michael Spilling. Sports Injuries How to Prevent, Diagnose & Treat. Broomall, PA, 2004. ISBN 978159084625.
( DOI: OL12370669M )
-
Doporučená:
Vacula, Jindřich. Trénink atletických disciplín. 3. nezměněné vydání. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1983.
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny : Určeno stud. 1. - 4. roč. učitelství pro 1. stupeň zákl. škol i učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pedag. fak.. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-040-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
aplikovat teoretické poznatky (anatomie, fyziologie, sportovní trénink, psychologie, zdravotní TV atd.) získané v průběhu studia v praxi |
orientovat se v systematice předmětu |
disponovat kreativitou a flexibilitou |
vysvětlit teoretické základy problematiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vést organizačně a metodicky výukovou jednotku |
využívat analýzu a syntézu |
rozlišovat nároky věkově homogenních a věkově rozdílných skupin |
vymezit rizika spojená s vybranou pohybovou aktivitou |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat odbornou terminologii |
vysvětlit teoretické základy sportovní přípravy dětí |
rozpoznat základní metodické, didaktické a praktické chyby |
plánovat sportovní aktivitu s ohledem na věk dětí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyhotovit krátkodobý i dlouhodobý plán sportovní přípravy dětí |
zhodnotit výukovou jednotku |
aplikovat teoretické poznatky v praxi |
opravit metodické, didaktické a praktické chyby |
demonstrovat správné provedení techniky jednotlivých sportovních aktivit |
objasnit pravidla vybraných sportovních aktivit |
posoudit rizika spojená se sportovní přípravou dětí |
aplikovat výběr vhodného nářadí a náčiní pro zvolenou sportovní aktivitu s ohledem na věk dětí |
zajistit bezpečnost v rámci sportovní aktivity dětí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|