|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TDTC1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TDTC1
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Teorie a didaktika tělesných cvičení 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení teoretických i praktických vědomostí, dovedností a postojů v oblasti tělesné a pohybové výchovy se zaměřením na praktickou výuku a pobyt v přírodě, včetně získávání zkušeností při modelových situacích v hromadné, skupinové a individuální formě výuky v mateřské škole, ale i v oblasti volného času předškolních dětí. Organizace, příprava a realizace sportovně-pohybových aktivit v různých podmínkách.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v průběhu výuky. Příprava a realizace pohybových činností v přírodě.
|
Obsah
|
Výuka je zaměřena na praktické využití teoretických znalostí v oblasti TV. Pobyt v přírodě, pohybové hry a činnosti v přírodě. Orientace a topografie. Pobyt v přírodě a táboření. Cvičení v přírodě a lanové překážkové dráhy. Hry v přírodě. Cyklistika a cykloturistika. Příprava, plánování, vedení a zhodnocení akce. Přírodní prostředí a pohybová rekreace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Ilona Kolovská (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Petra Kalistová (100%),
Mgr. Gabriela Kavalířová, Ph.D. (100%),
Mgr. Věra Knappová, Ph.D. (100%),
Mgr. Ilona Kolovská (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Petra Kalistová (100%),
Mgr. Gabriela Kavalířová, Ph.D. (100%),
Mgr. Věra Knappová, Ph.D. (100%),
Mgr. Ilona Kolovská (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Držalová,A. Jak plánovat a efektivně pracovat s předškolními dětmi.
-
Doporučená:
Juklíčková-Krestovská, Zdeňka; Dvořáková, Jitka; Šmejkalová, Anna. Pohybové hry dětí předškolního věku : Učebnice pro 2.-4. roč. stř. pedagog. škol stud. obor Učitelství pro mateřské školy a pomocná kniha pro učitelky mateřských škol. 3. vyd. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-24497-1.
-
Doporučená:
Volfová, H., Kolovská I. Předškoláci v pohybu. Praha, 2008.
-
Doporučená:
Volfová, H., Kolovská, I. Předškoláci v pohybu II.. Praha, 2009.
-
Doporučená:
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 3. Praha, 2011.
-
Doporučená:
Volfová, H. Rozcvičky v mateřské škole. Plzeň, 1998.
-
Doporučená:
DVOŘÁKOVÁ, H. Tělesná výchova v mateřské škole. Praha Naše vojsko, n. p, 1989.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
6
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student ovládá jízdu na kole, základní tábornické vědomosti a dovednosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vnímat plánování, přípravu a realizaci kreativních pohybových činností jako praktickou pomoc pro systematiku práce učitele v mateřské škole. Používat dovednosti v oblasti pobytu v přírodě ve výukové činnosti. V týmu navrhnout a zrealizovat pohybové dopoledne pro několik mateřských škol |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Studijní praxe, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
|
|
|
|