|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TDZTV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TDZTV
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Teorie a didakt. zdravot. těles. výchovy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
51 / -
|
0 / 0
|
0 / 2
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KTV/TDTC2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky cvičení dětí předškolního věku se zdravotními aspekty. Seznámit je s neurofyziologickými zákonitostmi řízení motoriky a s následným sestavováním pohybového programu. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit přesné provádění jednotlivých cvičebních tvarů s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním.
Vytvořit představu vhodné pohybové aktivity při vybraných interních oslabeních.
Využívat psychomotorické hry a pestré pomůcky pro harmonický vývoj dětí.
|
Požadavky na studenta
|
Praktické a teoretické zvládnutí průběžných a závěrečných kontrolních cviků, průběžný a závěrečný teoretický test, písemná tématická práce s prokázáním orientace v odborné literatuře (anotace vybraného článku z odborného časopisu), ústní zkouška.
|
Obsah
|
Pohybová aktivita (individuálně zacílená) - jeden ze základních elementů podpory zdraví. Anatomická a neurofyziologická podstata individuálně optimálního držení těla. Hodnocení úrovně posturální funkce (statické a dynamické složky).
Posturální poruchy a jejich prevence. Didaktické zásady sestavování pohybového programu u předškolních dětí.
Vybraná interní oslabení - charakteristika, příčiny vzniku a zásady prevence.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Máček, M.; Máčková, J. Fyziologie tělesných cvičení. [Praha] : Onyx, 1995. ISBN 80-85228-20-3.
-
Doporučená:
Krištofič, J. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely.. Praha : ISV, 2000.
-
Doporučená:
Bursová, M. Kompenzační cvičení.. Praha : Grada, 2005.
-
Doporučená:
Stejskal, P. Proč a jak se zdravě hýbat.. Břeclav : Presstempus, 2004.
-
Doporučená:
Dobešová, P. Základy zdravotního cvičení.. Ostrava : DOMIGA, 2006.
-
Doporučená:
Matoušová, M. Zdravotní tělesná výchova II. Praha ASPV, 1995.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
84
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student by měl do předmětu TDZTV vstupovat se zažitými vědomostmi biologie člověka v rozsahu učebních programů gymnázií a s osvojenými praktickými dovednostmi ze základní gymnastiky a ze specializované gymnastické průpravy.
Jeho tělesné předpoklady by měly odpovídat normám individuálně optimálního držení těla.
|
Získané způsobilosti |
Student
- si osvojí hodnocení statické a dynamické složky posturální funkce,
- si zapamatuje neurofyziologické zákonitosti řízení pohybu a aplikuje je při sestavování spontánní a řízené pohybové aktivity v prostředí mateřské školy,
- aplikuje uvolňovací, protahovací a posilovací kompenzační cvičení pro všeobecné rozcvičení v optimální návaznosti,
- sestaví obsah pohybové aktivity pro primární prevenci vybraných civilizačních chorob.
|
Vyučovací metody |
- Individuální konzultace
- Demonstrace dovedností
- Samostatná práce studentů
- Samostudium literatury
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Test
- Ústní zkouška
- Seminární práce
- Demonstrace dovedností při cvičení
- Průběžná evaluace
|
|
|
|