|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TV3N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TV3N
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Tělesná výchova 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/TV3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
1. Uvést studenty do problematiky cvičení dětí mladšího školního věku se zdravotními aspekty. Seznámit je s neurofyziologickými zákonitostmi řízení motoriky. Aplikovat tyto teoretické podklady k následnému sestavování pohybové intervence, jež povede k fyziologické posturální funkci dětí. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit přesné provádění jednotlivých cvičebních tvarů s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním.
Vytvořit představu vhodné pohybové aktivity při vybraných interních oslabeních.
2. Uvést studenty do problematiky základního plavání a elementární plavecké gramotnosti, vodní záchrany, bezpečnosti a organizaci plaveckého výcviku.
|
Požadavky na studenta
|
1. zdravotní tělesná výchova:
- samostatný didaktický výstup
- seminární práce
- závěrečný teoretický test
2. plavání:
- 100m vybraným plaveckým způsobem, technicky správně a v souladu s pravidly plavání, časový limit
- 50m jiným plaveckým způsobem, technicky správně v souladu s pravidly plavání
- praktická ukázka dopomoci unavenému plavci
- plavání pod vodou, lovení předmětů
- startovní skok, skok do neznámé vody
|
Obsah
|
1. Anatomická a neurofyziologická podstata individuálně optimálního držení těla. Hodnocení úrovně posturální funkce (statické a dynamické složky).
Posturální poruchy a jejich prevence. Didaktické zásady sestavování pohybového programu u dětí mladšího školního věku. Dechová cvičení. Primární prevence vybraných civilizačních chorob.
2. Nácvik a zdokonalení dvou vybraných plaveckých způsobů, startovního skoku a základních technik vodní záchrany. Organizační a právní zajištění výuky plavání na základních školách.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mencl, Václav. Didaktika plavání : Určeno pro posl. učitelství všeobec. vzdělávacích předmětů. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1988. ISBN 80-7043-003-6.
-
Doporučená:
Máček, M., Máčková, J. Fyziologie tělesných cvičení.. Praha : Onyx, 1995.
-
Doporučená:
Krištofič, J. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely.. Praha : ISV, 2000.
-
Doporučená:
Bursová Marta. Kompenzační cvičení: uvolňovací, protahovací, posilovací. Praha, 2005. ISBN 80-247-0948-1.
-
Doporučená:
Hoch, Miloslav. Plavání : Teorie a didaktika : Učebnice pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. 1. vyd. Praha : SPN, 1983.
-
Doporučená:
Motyčka Jaroslav a kol. Teorie plaveckých sportů. MU Brno, 2001. ISBN 80-210-2711-8.
-
Doporučená:
Dobešová, P. Základy zdravotního cvičení.. Ostrava : DOMIGA, 2006.
-
Doporučená:
Levitová, Andrea; Hošková, Blanka. Zdravotně-kompenzační cvičení. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-247-4836-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
aplikovat znalosti z biologie člověka v rozsahu učebních programů středních škol a teoretických předmětů z přechozího studia předmětu KTV/TV1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat praktické dovednosti získané z předchozího studia tělesné výchovy na základní a střední škole a předmětů KTV/TV1, KTV/TV2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit neurofyziologické zákonitosti řízení pohybu |
sestavit obsah pohybové aktivity pro primární prevenci vybraných civilizačních chorob |
vysvětlit technicky správně a v souladu s pravidly plavání minimálně dva plavecké způsoby |
objasnit organizační a právní aspekty výuky plavání na základních školách v ČR |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat hodnocení statické a dynamické složky posturální funkce |
aplikovat neurofyziologické zákonitosti řízení pohybu při sestavování spontánní a řízené pohybové aktivity v prostředí základní školy |
aplikovat uvolňovací, protahovací a posilovací kompenzační cvičení ve školním prostředí |
ukázat technicky správně a v souladu s pravidly plavání minimálně dva plavecké způsoby |
aplikovat základy záchrany tonoucího a dopomoci unavenému plavci |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|