|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TV4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TV4
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Tělesná výchova 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
69 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KTV/TV1 a KTV/TV2 a KTV/TV3
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky výuky pohybových činností u dětí mladšího školního věku, didaktické terminologie, představit teoretický základ didaktiky tělesné výchovy se zaměřením na realizaci a zpětnou analýzu vyučovacího procesu.
|
Požadavky na studenta
|
1. Semestrální práce - zpracování plánu tématického celku, kinestetického učebního stylu a písemné přípravy na vyučovací jednotku TV před vlastním praktickým výstupem a její konzultace s vyučujícím.
2. Praktický výstup - výuka TV na 1. stupni základní školy.
3. Zpracování zadaného úkolu při hospitaci na základě získaných dat a jejich zhodnocení.
4. Autoevaluace po vlastním praktickém výstupu.
5. Zpracování semestrální práce.
Požadavky ke kombinované zkoušce:
- splněné zápočtové požadavky předmětu
|
Obsah
|
Základní organizační formy školní Tv. Vyučovací jednotka TV z hlediska didaktických, sociologických a psychologických aspektů. Rozbor jednotlivých částí vyučovací jednotky TV a metody hodnocení účinnosti. Organizační formy práce. Didaktické řídící styly. Didaktické aspekty motorického učení. Didaktika rozvoje pohybových schopností. Řízení, plánování a hodnocení. Aplikace teoretických poznatků z didaktiky TV a didaktik jednotlivých sportů. Hospitace ve vyučovacích jednotkách TV na 1.stupni ZŠ. Plán tématického celku a jeho ověření v praxi. Příprava studentů a praktické výstupy v jednotlivých vyučovacích jednotkách TV na 1. stupni základní školy s různým zaměřením, hospitační záznamy, hodnocení vyučovacích jednotek a vyučujícího.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-127-7.
-
Doporučená:
Sýkora, František; Kostková, Jarmila; Vorlíček, Václav. Didaktika tělesné výchovy : učební text pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Didaktika tělesné výchovy pro 1. st. ZŠ. Brno: 1993
(MUŽÍK, L.)
-
Doporučená:
VOLFOVÁ H., KOLOVSKÁ I. Předškoláci v pohybu. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2317-4.
-
Doporučená:
VOLFOVÁ H., KOLOVSKÁ I. Předškoláci v pohybu 2. Praha: Grada, 2009, 2009. ISBN 978-80-247-2748-6.
-
Doporučená:
VOTÍK, J. a BURSOVÁ, M. Přehled metod stimulace motorických schopností. Plzeň: ZČU, 1994.
-
Doporučená:
Mužík, Vladislav. Tělesná výchova a zdraví : zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7.
-
Doporučená:
BELŠAN, P. Tělesná výchova pro 1.-2.roč.,3.-4.roč.,5.-8.roč. ZŠ. Praha: SPN, 1977.
-
Doporučená:
Učební osnovy tělesné výchovy pro 1.-4.roč. ZŠ,,. 1991.
-
Doporučená:
Frömel, Karel. Vyučovací jednotka tělesné výchovy : Určeno pro stud. tělesné výchovy. 1. vyd. Olomouc : Univ. Palackého, 1983.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
8
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
3
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
5
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Celkem
|
138
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Dosažení výstupů z učení předmětu KTV/TV1, TV2, TV3.
|
Získané způsobilosti |
Student používá základní pojmy didaktiky tělesné výchovy, vysvětlí nezbytnosti a variabilnosti organizačních forem a didakticko- organizačních forem práce tělovýchovného procesu, aplikuje základní didaktické zásady, vyučovací způsoby, postupy a metody do výuky tělesné výchovy, modifikuje jednotlivé prvky z vyučovacího procesu do tvorby pohybově rekreačních programů, na základě sestavených plánů zpracuje různé typy vyučovacích jednotek TV s poutavými pohybovými činnostmi. Zhodnotí činnost učitele i žáků v tělesné výchově a objektivizuje hodnocení výuky na základě dat a videozáznamu získaných ve vyučovacím procesu. Po výuce provede autoevaluaci. Používá nejmodernější didaktickou techniku v tělovýchovných procesech. |
Vyučovací metody |
- Přednáška s aktivizací
- Přednáška s diskusí
- Přednáška s analýzou videozáznamu
- Kooperativní výuka
- Diskuse
- Dialogická výuka
- Individuální konzultace
- Studijní praxe
- Demonstrace dovedností
- Studium metodou řešení problémů
- Samostatná práce studentů
- Samostudium studentů
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Seminární práce
- Demonstrace dovedností při praxi
- Kombinovaná zkouška
- Demonstrace dovedností při cvičení
- Průběžná evaluace
- Autoevaluace
|
|
|
|