|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TV4N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TV4N
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Tělesná výchova 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/TV4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky výuky pohybových činností u dětí mladšího školního věku, didaktické terminologie, představit teoretický základ didaktiky tělesné výchovy se zaměřením na realizaci a zpětnou analýzu vyučovacího procesu.
|
Požadavky na studenta
|
1. Semestrální práce - zpracování plánu tématického celku, kinestetického učebního stylu a písemné přípravy na vyučovací jednotku TV před vlastním praktickým výstupem a její konzultace s vyučujícím.
2. Praktický výstup - výuka TV na 1. stupni základní školy.
3. Zpracování zadaného úkolu při hospitaci na základě získaných dat a jejich zhodnocení.
4. Autoevaluace po vlastním praktickém výstupu.
5. Zpracování semestrální práce.
Požadavky ke kombinované zkoušce:
- splněné zápočtové požadavky předmětu
- písemný souhrnný test
|
Obsah
|
Základní organizační formy školní Tv. Vyučovací jednotka TV z hlediska didaktických, sociologických a psychologických aspektů. Rozbor jednotlivých částí vyučovací jednotky TV a metody hodnocení účinnosti. Organizační formy práce. Didaktické řídící styly. Didaktické aspekty motorického učení. Didaktika rozvoje pohybových schopností. Řízení, plánování a hodnocení. Aplikace teoretických poznatků z didaktiky TV a didaktik jednotlivých sportů. Hospitace ve vyučovacích jednotkách TV na 1.stupni ZŠ. Plán tématického celku a jeho ověření v praxi. Příprava studentů a praktické výstupy v jednotlivých vyučovacích jednotkách TV na 1. stupni základní školy s různým zaměřením, hospitační záznamy, hodnocení vyučovacích jednotek a vyučujícího.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Petra Kalistová (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Daniela Benešová, Ph.D. (15%),
Mgr. Petra Kalistová (55%),
Mgr. Gabriela Kavalířová, Ph.D. (15%),
Mgr. Věra Knappová, Ph.D. (15%),
-
Cvičící:
Mgr. Daniela Benešová, Ph.D. (100%),
Mgr. Petra Kalistová (100%),
Mgr. Gabriela Kavalířová, Ph.D. (100%),
Mgr. Věra Knappová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-127-7.
-
Základní:
VILÍMOVÁ,V. Didaktika tělesné výchovy. Brno: Paido, 2002.
-
Základní:
www.tv4.ktv-plzen.cz.
-
Doporučená:
Didaktika tělesné výchovy pro 1. st. ZŠ. Brno: 1993
(MUŽÍK, L.)
-
Doporučená:
Čapek Robert. Moderní didaktika. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
Doporučená:
VOLFOVÁ H., KOLOVSKÁ I. Předškoláci v pohybu. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2317-4.
-
Doporučená:
VOLFOVÁ H., KOLOVSKÁ I. Předškoláci v pohybu 2. Praha: Grada, 2009, 2009. ISBN 978-80-247-2748-6.
-
Doporučená:
VOLFOVÁ H., KOLOVSKÁ I. Předškoláci v pohybu 3. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3590-0.
-
Doporučená:
VOTÍK, J. a BURSOVÁ, M. Přehled metod stimulace motorických schopností. Plzeň: ZČU, 1994.
-
Doporučená:
MUŽÍK,V a KREJČÍ,M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex, 1977.
-
Doporučená:
Mužík, Vladislav. Tělesná výchova a zdraví : zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7.
-
Doporučená:
BELŠAN, P. Tělesná výchova pro 1.-2.roč.,3.-4.roč.,5.-8.roč. ZŠ. Praha: SPN, 1977.
-
Doporučená:
Frömel, Karel. Vyučovací jednotka tělesné výchovy : Určeno pro stud. tělesné výchovy. 1. vyd. Olomouc : Univ. Palackého, 1983.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
8
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
3
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
5
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Celkem
|
138
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit a použít metodiku nácviku pohybových dovedností v jednotlivých sportovních odvětvích |
popsat a vysvětlit zásady rozcvičení, kompenzace a relaxace v tělesné výchově na 1. stupni základní školy |
stanovit vhodnou formu komunikace s dětmi při pohybových aktivitách |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat zásady rozcvičení, kompenzace a relaxace v tělesné výchově na 1. stupni základní školy |
aplikovat metodiku nácviku pohybových dovedností v jednotlivých sportovních odvětvích podle cílové skupiny dětí |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
použít základní pojmy didaktiky tělesné výchovy, vysvětlit nezbytnosti a variabilnosti organizačních forem a didakticko- organizačních forem práce tělovýchovného procesu |
objasnit činnost učitele i žáků v tělesné výchově a objektivizovat hodnocení výuky na základě dat a videozáznamu získaných ve vyučovacím procesu |
vysvětlit a zhodnotit vlastní didaktickou činnost v tělesné výchově |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
použít moderní didaktickou techniku v tělovýchovném procesu |
aplikovat základní didaktické zásady, vyučovací způsoby, postupy a metody do výuky tělesné výchovy na 1. stupni základní školy |
modifikovat jednotlivé prvky z vyučovacího procesu do tvorby pohybově rekreačních programů |
na základě sestavených plánů zpracovat různé typy vyučovacích jednotek TV s vhodným pohybovým obsahem |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Studijní praxe, |
Řešení problémů, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|