|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TVUI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TVUI
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Tělesná výchova pro učitele 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
86 / -
|
26 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
101 / -
|
35 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty učitelských oborů (s výjimkou studentů oborové tělesné výchovy) základními znalostmi a dovednostmi souvisejícími s tělovýchovnými aktivitami na základních a středních školách. Předmět je především zaměřen na tyto disciplíny: zdravotní tělesná výchova, moderní pohybové formy a redukční cvičení, úpoly a sebeobrana, badminton, florbal, basketbal, volejbal, stolní tenis, kondiční posilování.
Předmět se zaměřuje na problematiku právních aspektů vybraných školních aktivit, na základní aspekty výuky tělesné výchovy na školách a na základní didaktické aspekty výuky TV na školách různých typů.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na výuce (80 %). On-line test.
|
Obsah
|
1. Metodicky vedená výuka se zaměřením na základní dovednosti a znalosti vybrané varianty předmětu (zdravotní tělesná výchova, moderní pohybové formy a redukční cvičení, úpoly a sebeobrana, badminton, florbal, basketbal, volejbal, stolní tenis, kondiční posilování, fotbal).
2. Problematika právních aspektů vybraných školních tělovýchovných aktivit.
3. Základní bezpečnostní pravidla výuky tělesné výchovy na školách.
4. Základní didaktické aspekty výuky TV na školách různých typů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
SKOPOVÁ,M.-BERÁNKOVÁ,J. Aerobik - kompletní průvodce. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Mendrek, Tomasz; Novotná, Martina. Badminton : úderová technika, pohyb po kurtu, taktika hry. 2., upr. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2004-3.
-
Doporučená:
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přepracované vyd. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-659-7.
-
Doporučená:
Kysel, Jiří. Florbal : kompletní průvodce. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3615-0.
-
Doporučená:
Votík, Jaromír. Fotbalová cvičení a hry. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0925-2.
-
Doporučená:
Jabůrková, Vendula; Vlčková, Veronika. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Olomouc Hanex, 2005. ISBN 80-85783-55-X.
-
Doporučená:
Mišičková, Lenka. Stolní tenis. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3363-0.
-
Doporučená:
Buchtel, Jaroslav. Teorie a didaktika volejbalu. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1011-6.
-
Doporučená:
Tlapák, Petr. Tvarování těla pro muže a ženy. 9. vyd. Praha : ARSCI, 2011. ISBN 978-80-7420-014-4.
-
Doporučená:
Lochmanová, Ludmila; Mazal, Ferdinand. Učitel tělesné výchovy mezi paragrafy. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1998. ISBN 80-85783-21-5.
-
Doporučená:
Fojtík, Ivan; Michalov, Ludvík. Základní úpoly, úpolové sporty a umění. I.. 1. vyd. České Budějovice : Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7040-204-0.
-
Doporučená:
Lebeda, Libor; Vlach, Jaroslav. Základy teorie a didaktiky basketbalu a volejbalu. 1. vyd. Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 1992. ISBN 80-7044-041-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
36
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat znalosti v rozsahu studia na úrovni výuky tělesné výchovy na střední škole |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat dovednosti v rozsahu studia na úrovni výuky tělesné výchovy na střední škole |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit problematiku základní orientace v oblasti právních aspektů vybraných školních tělovýchovných aktivit |
vysvětlit problematiku didaktických aspektů výuky tělesné výchovy na různých typech škol |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat praktické dovednosti související s vybranou sportovní aktivitou |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
|
|
|
|